ایرنا - قائم‌مقام ستاد نوسازی حمل‌و‌نقل عمومی گفت: فرسوده کردن خودروها تنها در ۱۱۲ مرکز اسقاط در سراسر کشور مورد تایید بوده و این ستاد مسوولیتی در قبال سایر مراکز غیررسمی اسقاط نخواهد پذیرفت.

حسین‌هاشمی افزود: برخی افراد فرصت طلب با تبلیغات اقدام به فریب دارندگان خودروهای فرسوده کرده و پس از دریافت مبالغی این خودروها را اسقاط می‌کنند که این روند از سوی ستاد ساماندهی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مورد تایید نیست. وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه ضمانتی برای ثبت‌نام‌های غیرمجاز اسقاط خودرو صورت نمی‌گیرد، گفت: افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه و ثبت‌نام در ۱۱۲مرکز اسقاط خودرو در سراسر کشور نسبت به اسقاط خودروهای خود اقدام کرده و وجه آن را دریافت کنند. هاشمی ظرفیت اسقاط و بازیافت این مراکز را روزانهیک هزار و ‌۱۵۰۰ دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: بنا داریم این ظرفیت را به سه هزار دستگاه در روز برسانیم.

قائم‌مقام ستاد نوسازی حمل‌و‌نقل عمومی با اعلام اینکه اکنون روزانه یک هزارو ۳۰۰دستگاه به این مراکز مراجعه می‌کنند، گفت: متقاضیان می‌توانند از طریق سایت رایانه‌ای www.farsoodeh.com آدرس و مشخصات این مراکز را دریافت و نسبت به اسقاط خودروی خود اقدام کنند.