به گزارش «ایسنا»، علیرضا نظری در تذکری به خاندوزی و فاطمی‌امین، وزرای اقتصاد و صمت گفت: قرار بود در این دولت بازار خودرو ساماندهی شود؛ اما به جای حذف دلال‌بازی در حوزه خودرو، دولت خود دلال خودرو در بورس شده و تنها منافع خودروسازان را از جیب مردم تامین می‌کند؛ مردم می‌گویند تاکنون دلال‌ها می‌خوردند و اکنون دولت. اظهارات وی در حالی است که عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام اینکه رسیدن به خودروی باکیفیت، همراه با قیمت واقعی و شفاف از مسیر بورس‌کالا امکان‌‌‌پذیر است، گفت: با توجه به نیاز مردم کشور به عرضه خودروی باکیفیت و با قیمت واقعی، بهتر است خودرو از طریق بورس‌کالا عرضه شود. به گزارش سازمان بورس، محمد خدابخشی با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری متضرر شدن واحدهای تولیدی را به همراه دارد، اظهار کرد: دولت و حاکمیت باید تمرکز خود را بر جدی‌گرفتن تولید و رفع موانع آن به کار گیرند. وی ادامه ‌‌‌داد: نیاز است دو اقدام برداشتن قیمت‌گذاری دستوری و رفع موانع صادرات برای حمایت از تولید انجام شود. خدابخشی بیان ‌‌کرد: حذف قیمت‌گذاری دستوری به‌عنوان یکی از راهبردهای اصلی دولت، مجالی فراهم کرده است تا ‌سازوکار واقعی عرضه و تقاضا در اولویت درخواست‌‌‌ها باشد و بورس‌کالا بستر اجرای این اتفاق مهم است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه امکان برنامه‌‌‌ریزی و سرمایه‌گذاری از مزایای حذف دخالت‌‌‌های دستوری در بازار است، گفت: باید از ظرفیت بورس‌کالا در دستگاه‌‌‌های اجرایی بهره برد که در نهایت به جلب اعتماد و مشارکت مردم در اقتصاد کمک می‌کند. وی خاطرنشان ‌‌‌کرد: با حذف قیمت‌گذاری دستوری امکان صادرات بیشتر برای تولیدکنندگان فراهم‌‌‌تر شده و همچنین به تولید داخل بیش از گذشته توجه می‌شود. از سوی دیگر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه موافق عرضه خودرو در بورس هستیم، گفت: با این روش، خودرو با قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده می‌رسد و خودروساز نیز به‌مرور زیان انباشته خود ناشی از قیمت‌گذاری دستوری در سال‌های قبل را جبران می‌کند. نصرالله پژمان‌‌‌فر در گفت‌وگو با «ایرنا» به عرضه خودرو در بورس و مزایای آن اشاره و اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس روشی مطلوب است؛ چراکه این روش برخلاف شیوه‌‌‌های گذشته، قیمت‌گذاری این حوزه را به سمت شفافیت می‌‌‌برد.

 وی اظهار کرد: با توجه به وجود شفافیت در روند معاملات بورس، امکان نظارت و اتخاذ تصمیم‌‌‌های مناسب برای سیاستگذاری صحیح در بازار میسر می‌شود. پژمان‌‌‌فر تصریح کرد: خودروسازان کشور طی سال‌های اخیر دائم اعلام کرده‌اند که تحت‌تاثیر وجود زیان انباشته در مجموعه خودروساز دچار خساراتی می‌‌‌شوند و این اتفاق مجالی برای توسعه آنها باقی نگذاشته است، از این رو دستگاه‌‌‌های مربوطه و سیاستگذاران باید به این نکات توجه کنند تا موانع از سر راه تولید کشور برداشته شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کشف قیمت واقعی خودرو در بورس‌کالا باعث می‌شود تا ضمن خرید ارزان خودرو توسط مردم نسبت به بازار، تولیدکننده سود مناسبی را از آن خود کند و از زیان خارج شود. وی اعلام کرد: در این میان می‌‌‌توان مبلغی از سود خودروساز را به ارتقای کیفیت خودروها اختصاص داد تا رشد کمی و کیفی را هم‌‌‌زمان در صنعت خودرو نظاره‌‌‌گر باشیم. پژمان‌‌‌فر در پایان تاکید کرد: موافق عرضه خودرو در بورس هستیم تا خودرو به دست مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم برسد.