در این میان، سرمایه‌گذاران خارجی در هرمزگان در ۱۱طرح به میزان ۱۳میلیارد و ۸۲۱میلیون و ۶۹۰هزار دلار سرمایه‌گذاری کرده یا می‌کنند که در مقایسه با کل حجم سرمایه‌گذاری در کشور، این استان بیشترین حجم دریافت سرمایه‌های خارجی را به‌خود اختصاص داده است. پس از آن بوشهر با پذیرش ۱۶ طرح رقمی‌در حدود ۷میلیارد و ۵۹۵میلیون و ۲۵۸هزار دلار سرمایه خارجی را جذب کرده و در رتبه دوم استان‌های جذب‌کننده بالاترین سرمایه خارجی در کشور قرار گرفته است.

همچنین سرمایه‌گذاران خارجی در تهران در ۱۱۶ طرح به میزان یک‌میلیارد و ۷۷۵میلیون و ۴۸۷هزار دلار سرمایه‌گذاری کرده یا می‌کنند.

این درحالی است که ۲ طرح ملی نیز با جذب یک‌میلیارد و ۵۲۶میلیون سرمایه خارجی، در رتبه بعدی طرح‌های کشور قرار دارند که میزان بیشتری از سرمایه‌های خارجی جذب شده کشور را به خود اختصاص داده است.

سیستان و بلوچستان با جلب موافقت برای ۲ طرح از سوی سرمایه‌گذاران خارجی، یک‌میلیارد و ۱۶میلیون و ۸۰۰هزار دلار سرمایه خارجی جذب کرده است.

در این میان خراسان شمالی تنها با جلب موافقت سرمایه‌گذاران خارجی برای یک طرح، موفق به جذب سرمایه ۱۰۰هزار دلاری از سوی آنها شده که در رتبه آخر استان‌های کشور در جذب سرمایه‌های خارجی قرار گرفته است.

در همین حال، لرستان نیز توانسته با جلب موافقت سرمایه‌گذاران خارجی تنها برای یک طرح با حجم سرمایه‌گذاری یک‌میلیون و ۸۵۰هزار دلار، در رتبه بعدی استان‌هایی از کشور قرار گرفته که جذب‌کننده کمترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی بوده است. همچنین آذربایجان شرقی با جلب موافقت برای ۲۱ طرح از سوی سرمایه‌گذاران خارجی، حجم سرمایه‌گذاری ۸۱میلیون و ۹۰۰هزار دلار را محقق کرده است.

ضمن اینکه آذربایجان غربی از میان طرح‌های معرفی شده به سرمایه‌گذاران خارجی موافقت سه طرح با سرمایه‌گذاری ۳میلیون و ۷۴۶هزار دلار را جلب کرده است.سرمایه‌گذاران خارجی در اردبیل نیز، سرمایه‌گذاری ۶‌میلیون و ۴۷۳هزار دلاری برای ۲طرح و در اصفهان ۸۷۲میلیون و ۶۴۴هزار دلاری برای ۲۳ طرح را مورد موافقت قرار داده‌اند.

خراسان جنوبی با جلب موافقت برای ۲طرح با سرمایه‌گذاری ۴میلیون و ۲۲۰هزار دلاری، خراسان رضوی با جلب موافقت برای ۲۹طرح با سرمایه‌گذاری ۱۳۶میلیون ۶۱۵هزار دلاری، خوزستان با جلب موافقت برای ۱۵طرح با سرمایه‌گذاری ۴۰۳میلیون و ۲هزار دلاری و سمنان با جلب موافقت برای ۱۲طرح با سرمایه‌گذاری ۶۲میلیون و ۲۵۱هزار دلاری نیز حجمی ‌از آمارهای جلب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

استان فارس هم با جلب موافقت سرمایه‌گذاران خارجی برای ۱۴طرح با سرمایه۷۰۶میلیون و ۱۹۰هزار دلار، قزوین با جلب موافقت سرمایه‌گذاران خارجی برای ۳۴طرح به مبلغ ۳۵۰میلیون و ۲۶۷هزار دلار، قم با جلب سرمایه ۳۴میلیون و ۹۲۶هزار دلاری سرمایه‌گذاران خارجی برای ۹طرح، کرمانشاه با جلب سرمایه ۴میلیون و ۸۰۱هزار دلاری برای یک طرح توانسته‌اند موافقت سرمایه‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری در استان خود جلب کنند.

از سوی دیگر، در کهگیلویه و بویراحمد روی یک طرح ۵۰میلیون دلاری، در گلستان روی یک طرح ۶میلیون دلاری، در گیلان روی سه طرح به مبلغ۴۵۰میلیون و ۸۳۴هزاردلار، در مازندران روی ۶طرح به مبلغ ۲۰میلیون و ۹۳۳هزار دلار، در استان مرکزی روی ۲۶طرح به مبلغ ۲۶۰میلیون ۹۳۳هزار دلار، در استان همدان روی ۳ طرح به مبلغ ۱۷میلیون و ۵۰۱هزاردلار، در یزد روی ۷طرح به مبلغ ۶۹۵میلیون و ۳۹۸هزاردلاری، در کردستان روی یک طرح ۲۲۵میلیون دلاری و در کرمان روی ۵ طرح به مبلغ ۲۳۸میلیون و ۹۵۴هزار دلاری سرمایه‌گذاری صورت گرفته یا می‌گیرد.