به دنبال بازاریابی برای شرکت‌هایی همچون صنایع هوایی ایران و روکش چوبی ایران هستیم که ظرف یک ماه آینده مزایده آنها برگزار خواهد شد. سید مهدی عقدایی، معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی ‌ در گفت‌وگو با ایسنا، به مزایده دو شرکت دولتی (داروسازی الحاوی و مشعل‌سازی ایران) از سوی سازمان خصوصی‌سازی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: برای چهار شرکت دیگر خریداری وجود نداشت، اما به دنبال بازاریابی برای شرکت‌هایی همچون صنایع هوایی ایران و روکش چوبی ایران هستیم که ظرف یک ماه آینده مزایده آنها برگزار خواهد شد.

او از تعیین قیمت هفت شرکت برای ورود به بخش خصوصی خبر داد و افزود: در این هفته قیمت سهام شرکت‌هایی همچون ریسندگی پروین اصفهان، شیشه‌سازی مینا، گروه تولیدی تهران، ایران پویا، پارس متال، صنعتی جنرال و نساجی قائمشهر در هیات عالی واگذاری تعیین خواهد شد.

عقدایی همچنین به آماده‌سازی سهام بانک‌ها و بیمه‌ها اشاره کرد و گفت: در مرحله دوم سهام عدالت، واگذاری این سهم را خواهیم داشت که در حال حاضر به آماده‌سازی آنها می‌پردازیم.

معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی به افزایش مبلغ سهام ترجیحی به کارگران از یک میلیون به ۲میلیون تومان اشاره کرد و گفت: در این هفته در هیات عالی واگذاری این مبلغ تصویب خواهد شد.

وی پیشنهاد سازمان خصوصی‌سازی برای سهام ترجیحی را اعطای سهام با اقساط ۱۰ ساله دانست و گفت: در این هفته این موضوع مورد بررسی قرار گرفته که بدون پیش پرداخت نقدی سهام اقساط ۱۰ ساله در اختیار کارگران قرار می‌گیرد. همچنین کلیه کارگرانی که یک سال سابقه بیمه دارند، در واحدی که سهام واگذار می‌شود تا سقف تعیین شده سهم را دریافت خواهند کرد.