جانشین و معاون امنیتی وزارت کشور گفت: مردم ایران دستاوردهای امنیتی را در آینده ای نزدیک به چشم خواهند دید. به گزارش ایسنا، محمد باقرذوالقدر با بیان اینکه این سفر به دعوت نیروی مرزبانی فدراسیون روسیه صورت گرفت و تیمی از وزارت کشور، نیروی انتظامی و سازمان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در این سفر حضور داشتند، تاکید کرد: گروه ایرانی به تمامی اهداف خود در این سفر دست یافتند.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: با توجه به اینکه روسیه در خشکی و دریا طولانی‌ترین مرزها را در اختیار داشته و تجربیات گسترده‌ای را در باره مرزبانی دارد و به خصوص با توجه به این که ایران مرز بسیار مهمی با روسیه در دریای خزر دارد، این سفر باعث انتقال این تجربیات برای اعمال کنترل هرچه بهتر نیروهای جمهوری اسلامی ایران در مرزهای آبی و خاکی خود خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه روسیه وزارتخانه‌ای برای مقابله با حوادث طبیعی دارد، گفت: یکی دیگر از محورهای مذاکره ما در روسیه استفاده از امکانات و تجربیات این کشور برای مقابله با بحران‌های طبیعی در ایران است.

ذوالقدر نتیجه این مذاکرات را امضای توافقنامه‌ای درباره امنیت مرزها و مقابله با بحران‌های طبیعی خواند و گفت: اجرای این توافقنامه برای ایران بسیار سودمند خواهد بود. معاون امنیتی وزارت کشور همچنین سفر یک هفته‌ای خود را به روسیه دلیلی قاطع بر بی اثر بودن مفاد قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران خواند.

وی تصریح کرد: در این سفر مقامات روسی از اینجانب و هیات ایرانی بسیار شایسته پذیرایی کردند و هیچ مشکلی پیش نیامد. وی گفت: جالب اینکه روسیه خود یکی از نخستین کشورهای امضاء کننده شورای امنیت علیه ایران است.