رییس‌جمهور در ادامه از سفر خود به استان گیلان با مردم شهرهای آستارا، طالش، رضوانشهر، ماسال، بندر انزلی و نیز منتخبان استان دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری در جمع منتخبان استان ‌گفت: گیلان همچنان یک منطقه ناشناخته برای مدیران و تصمیم‌گیران کل کشور است.

وی با اشاره به استعدادهای طبیعی استان گیلان در کشاورزی، ماهیگیری و گردشگری بیان داشت: مهم‌ترین استعداد این استان استعداد فرهنگی و انسانی است. چرا که سابقه این استان در فرهنگ و تمدن سازی منحصر به فرد است. احمدی‌نژاد با بیان اینکه برای حل مشکلات و پیشرفت نیازمند اقدامات عالمانه و پیگیر هستیم تصریح کرد: انتظار من از مردم این استان این نیست که فقط بار خود را بردارند، انتظار این است که گیلان خود را پیدا کند و به تعالی ایران کمک کند و هم زمان بر کشورهای اطراف اثر بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسوولان استان باید نگاهشان به افق‌های بلند باشد گفت: استعدادهای استان گیلان بسیار فراتر از محدوده جغرافیایی است و من باور دارم این استان می‌تواند بار بزرگی را از دوش کشور بردارد.

محمود احمدی‌نژاد ادامه داد: همسایگان، مرزهای دوستی، برادری و امنیت است، با کشورهای همسایه دوست و برادر، آماده همکاری و گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌ها هستیم. رییس‌جمهور، ملت ایران را صلح‌طلب و خواستار امنیت و آرامش و پیشرفت برای همه ملت‌ها خواند و گفت: مردم شجاع و غیرتمند ایران به هیچ کس اجازه تعدی و تجاوز به حقوقشان را نخواهد داد. رییس‌جمهور همچنین ملت ایران را برای استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و احقاق حق خود متحد، یکپارچه و با مشت‌های گره کرده توصیف کرد و افزود: امروز موضوع هسته‌ای ایران یک آزمایش مهم برای شناخت قانونمداران در مقابل برتری‌جویان و مستکبران است و دنیا بداند ملت ایران سر سوزنی از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.