تولید سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی و امنیتی ایران هیچ جایی ندارد

رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان در دیداری دوجانبه با رییس مجلس کانتون‌های (سنا) سوئیس ضمن انتقاد از سیاست‌های غرب در قبال مقابله با پدیده شوم تروریست و قاچاق مواد مخدر و همچنین تقبیح معیارهای دوگانه آمریکا در این رابطه بر آمادگی جمهوری اسلامی در زمینه استمرار گفت‌وگو‌ها پیرامون موضوع هسته‌ای تاکید کرد. به گزارش ایسنا، رییس قوه مقننه در حاشیه سومین کنفرانس جهانی روسای مجالس عضو اتحادیه بین‌المجالس در دیدار با رییس مجلس کانتون‌های سوئیس تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در زمینه استمرار گفت‌وگوها پیرامون موضوع هسته‌ای و پایبندی ایران به مقررات بین‌المللی در این رابطه آمادگی کامل را دارد.

وی در عین حال از سیاست‌های غرب و آمریکا در این رابطه به ویژه پس از توافقات اخیر در زمینه صادرات سوخت از تهران انتقاد نمود.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران براساس آ‌موزه‌های دینی و اسلامی و فتوای رهبر معظم انقلاب ساخت سلاح هسته‌ای و شیمیایی را حرام می‌داند، افزود: تولید سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایی ندارد؛ چرا که ایران همچون همه اعضای ان‌پی‌تی به دنبال استفاده قانونی از حق مسلم خود برای بهره‌برداری از دانش و انرژی هسته‌ای در مقاصد صلح‌جویانه آن است.

لاریجانی ادامه داد: در این رابطه باید گفت که منطق آ‌مریکا در زمینه موضوع هسته‌ای ایران منطبق بر دروغ، فریبکاری و زور است. مطمئنا در این شرایط ایران به هر گونه اقدام علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش پاسخ می‌دهد و مقابله به مثل می‌نماید.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس کانتون‌های سوئیس نیز در این دیدار دو جانبه گفت: مجلس سنای سوئیس آمادگی دارد روابط پارلمانی‌اش با ایران را در سطوح مختلف گسترش دهد؛ چرا که بر این باور است که با افزایش شناخت و تفاهم مشترک و استمرار فرآیند گفت‌وگو می‌توان راه‌های بسط مناسبات را هرچه بیشتر گشود.

رییس مجلس سنای سوئیس نقش ایران را در ثبات منطقه‌ای پر اهمیت دانست و تاکید کرد: سوئیس آمادگی دارد که در زمینه مقابله با تروریسم و قاچاق مواد مخدر با ایران همکاری نماید.

وی در پایان با تاکید بر این که سوئیس استمرار فرآیند گفت‌وگو را برای حل تمام مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی لازم و مناسب می‌داند، اظهارداشت: در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران نیز باید همین مسیر طی شود.