نماینده مجلس باید مستقل باشد نه اینکه فقط طرف دولت را بگیرد

یکی از مراجع تقلید در قم با انتقاد از وضعیت حجاب در کشور گفت: مبارزه با بدحجابی باید از دولت و دستگاه‌های دولتی شروع شود. به گزارش خبرگزاری فارس‌، آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی پیش‌ از‌ ظهر دیروز در دیدار برخی از اعضای مجمع روحانیون مجلس با اشاره به وجود مفاسد اجتماعی و اقتصادی در کشور اظهار کرد: به گونه‌ای عمل کنید که جلوی مفاسد را بگیرید. امروز حجاب از وضعیت نامناسبی در کشور برخوردار است، حتی در ورزش نیز مفاسد زیادی مشاهده می‌شود که باید جلوی آن را گرفت.

وی با بیان اینکه شما نماینده کل مملکت هستید، گفت: نباید تنها به بررسی مسائل منطقه نمایندگی خود بپردازید، بلکه باید نسبت به همه مسائل اظهار نظر کنید و ادبیاتی که به کار می‌برید، متناسب با شان روحانیت باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به معضلات اعتیاد و بیکاری در جامعه ادامه داد: اینها مسائلی هستند که مجلس در زمینه آن مسوولیت دارد و کمبودها باید برطرف شود تا جامعه پویا و مقاصد اولیه انقلاب محقق شود.

استاد حوزه علمیه بر استقلال نمایندگان مجلس تاکید کرد‌ و گفت: نماینده مجلس باید مستقل باشد نه اینکه فقط طرف دولت را بگیرد، بلکه مسائل دین و نظام اسلامی را مدنظر قرار داده و در راستای خدمت به دین و مردم حرکت کند.

وی در پایان تاکید کرد: نماینده مجلس باید بر اساس اجتهاد مسائل را درک کند و مسائل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که با زحمات زیادی به دست آمده، مورد توجه قرار دهد.