ریگی‌های فرهنگی هم باید ‌دستگیر شوند

یک فرمانده دوران دفاع مقدس پیشنهاد کرد که ریگی‌های فرهنگی را دستگیر و بسیار بدتر از ریگی محاکمه شوند.

به گزارش ایلنا، سعید قاسمی دوشنبه شب در مراسمی که در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد، با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: اگر نبود، کسی که مدتی مسوولیت کفیل شهدای این مملکت را برعهده داشت هر کاری نمی‌کرد و خزعبلات و چرت و پرت نمی‌گفت، بی‌شک آبروی اسلام نمی‌رفت. قاسمی با تاکید بر این نکته که آبروی نظام رفت، خاطرنشان کرد: آقایان فکر نکنند که پرونده‌شان بسته شد و رفت.

قاسمی گفت: در سال‌های پیش که به اصطلاح بنای توسعه اقتصادی گذاشتید، نمی‌دانستید که آخر سر آنقدر فاصله فقر و غنا را بالا می‌برد که امروزه بلایی را سر ما آورده که هرچه که می‌دوی نمی‌توانی شکم زن و بچه را سیر کنی؛ امروزه هرچه جامعه هزاری هم که رشد کند، ولی دزد بار می‌آید و سیر نمی‌شود.

وی با ذکر این نکته که در ۸ ماه پس از انتخابات این قدر عاشورا را درک کردیم که در آن ۸ سال جنگ این قدر درک نکرده بودیم، گفت: در جنگ اصلا شک و شبهه‌ای نبود و راحت می‌شد راه درست را تشخیص داد، ولی در این زمان تشخیص راه حق دشوار است.

وی با انتقاد از کسانی که سکوت کردند، گفت: چه قدر افرادی پا را از سکوت فراتر گذاشتند و نان این نظام را خوردند تا کنفرانس فلسطین و لبنان را راه بیندازند و خودشان شدند لیدر جریانی که می‌آمد در خیابان‌ها می‌گفت: «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»؛ که مثلا جانباز هم شده بودند، ولی تو زرد از آب در آمدند.

قاسمی با بیان اینکه بعد از انتخابات که در قوی‌ترین جلسات این نظام شرکت می‌کردم، همه اذعان داشتند که دیگر نمی‌توانیم کاری کنیم، اظهار کرد: باورم نمی‌شد که این قضیه با ۳۰ شهید میدانی که متاسفانه نتوانستیم برای آنها یک مراسم ختم بگیریم، تمام شود.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان دنبال تحول به معنی واقعی نیستند، آنهایی هم که این حرف‌ها را زدند مال این حرف‌ها نبودند، گفت: همه اصلاح‌طلبان از سروش تا گوگوش همه در مقابل حزب‌الله ایستادند و شدند صف واحد در مقابل حزب‌الله.

قاسمی ادامه داد: ای کاش حداقل چهره جدیدی را در انتخابات می‌آوردند و کسی را نمی‌آوردند که ۲۰ سال سکوت اختیار کرده حالا امروز آمده و به عنوان علمدار فتنه سبز معرفی شده است.

وی افزود: آن دو تن دیگر هم همین جور، یکی‌شان که منتسب به مجموعه سیستم نظام بود آنقدر قضیه را کشید و وقتی دید پاره نشد دوباره آمد در صف خودی‌ها و سومی هم که پنجم شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با ذکر این نکته که اگر در زمان جنگ با یک مین روبه‌رو بودیم امروز فرزندان ما تا به دانشگاه برسند با ۵۰ مین روبه‌رو هستند، گفت: حواس‌تان جمع باشد، درست است که پیروزی‌هایی را در ۹دی و ۲۲بهمن به دست آوردید و توانسته‌اید این جریانات را جمع و جور کنید، ولی باید منتظر و مراقب پاتک آنها هم باشید.

قاسمی خاطرنشان کرد: مدل ما این جوری است که خواب مضاعف و خور مضاعف‌مان خیلی زیاد است و باید با هوشیاری همواره قضایا را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه من هم به بنی صدر رای دادم، گفت: مردم به پنج دلیل سید بودن، دکتر بودن، کاریزمای صحبت داشتن، بچه آیت‌الله بودن و محسنات داشتن به بنی‌صدر رای دادند، اما زمانی بنی‌صدر را شناختند که او سرخاب و سفیداب به خود مالید و از کشور فرار کرد. وی در پایان گفت: اگر کسی آمد و در سیاست خارجی ما گفت که قبل از آنی که باید به فلسطین و لبنان برسیم باید به کشور خود برسیم باید در دهان او زد.