افتتاح نمایشگاه مطبوعات در حجاب

نگاه سوم- چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها صبح دیروز در محل سالن حجاب گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۴۱۲نشریه ثبت‌نام کرده‌اند که برای نخستین بار نمایندگان رسانه ملی ده کشور خارجی از جمله ترکیه، لبنان، قطر، سوریه، افغانستان، آذربایجان،‌ گرجستان، تاجیکستان و بحرین نیز در آن حضور دارند. عکس-دنیای اقتصاد: حمید جانی‌پور

رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر ارشاد دو مقامی بودند که دیروز این نمایشگاه را که برای نخستین بار مستقل از نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود، افتتاح کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:مطبوعات باید سعی کنند پا روی حقیقت نگذارند و خواستار حقیقت باشند و این اولین تعهد کسی است که وظیفه اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد.

حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه مطبوعات با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مطبوعات تا چه اندازه توانسته‌اند اعتماد مردم را جلب کنند، گفت: در پاسخ به این سوال از اصطلاحات هوا شناسی استفاده می‌کنم و می‌گویم کمی تا قسمتی. وی در ارزیابی خود از چهاردهمین جشنواره مطبوعات گفت: من در شرایطی نیستم که بتوانم ارزیابی سنجیده‌ای در مورد این نمایشگاه با سایر دوره‌ها داشته باشم و بهتر است که این موضوع بعد از اختتامیه نمایشگاه انجام شود.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی جداگانه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: این نمایشگاه فرصتی است برای این که مطبوعات خودشان را نشان داده و مشخص کنند این گفته که مطبوعات نقش طفیلی نمایشگاه کتاب را داشته و مردم هنگام بازدید از نمایشگاه کتاب، تنها از روی تفنن به نمایشگاه مطبوعات هم می‌روند، اشتباه بوده است.

محمدحسین صفارهرندی افزود: نمایشگاه امسال تجربه جدیدی در برپایی نمایشگاه مطبوعات نصیب ما کرد؛ چهاردهمین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات امسال در داخل کشور مقارن با اولین دوره برپایی بین‌المللی آن است.

وی افزود: نمایشگاه و جشنواره مطبوعات فرصتی برای به دست آوردن دارایی‌ها و بضاعت اهل‌رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و نشریات است.

طبق انتظار اکثر اهالی مطبوعات روز افتتاحیه نمایشگاه به دید و بازدید اهالی مطبوعات با یکدیگر اختصاص داشت و کمتر بازدیدکننده‌ای از بیرون برای دیدن غرفه‌های کوچک مطبوعات پا به مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کودک و نوجوان حجاب گذاشته بود.

امسال نمایشگاه به دو بخش تقسیم شده که در بخش نخست غرفه‌های رسانه‌های دولتی و خارجی و در بخش دیگر سایر نشریات حضور دارند.

افتتاح‌کنندگان نمایشگاه مطبوعات نیز صرفا از بخش دولتی نمایشگاه بازدید به عمل آوردند. روزنامه دنیای اقتصاد امسال نیز در این نمایشگاه پذیرای خوانندگان و علاقه‌مندان خود است.

غرفه دنیای اقتصاد در سالن شماره ۲ قرار دارد و هر روز گفت‌وگو با اعضای تحریریه این روزنامه در برنامه این غرفه می‌باشد.