رییس سازمان بازرسی کشور با تاکید بر ایستادگی در برابر تحریم‌ها افزود: «راه مقابله با تحریم‌ها، تاکید و توجه به صنعت، معدن و تجارت است و باید تولید، کار و جذب سرمایه در دستور کار فعالان اقتصادی قرار گیرد.» به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی با حضور در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با اشاره به اعمال تحریم‌های شدید علیه جمهوری اسلامی ایران و قدرت استقامتی دولت و ملت در ایستادگی در برابر فشارها خاطرنشان کرد: البته ما نباید از تحریم استقبال کنیم؛ چرا که دلیلی ندارد در شرایط تحریمی زندگی کنیم. ما باید تحریم‌ها را بشکنیم و تحریم‌کنندگان را از عملکردشان پشیمان کنیم. یکی از راه‌های این پشیمانی، اهتمام فعالان اقتصادی به مشارکت هر چه بیشتر در عرصه اقتصادی و سازندگی کشور است.

رییس سازمان بازرسی کشور همچنین وجود فساد در دستگاه‌های اداری را غیرقابل انکار دانست و اظهار کرد: فساد در دستگاه‌های ادرای نیاز به بررسی دارد که سازمان بازرسی کشور نیز با تمام ظرفیت در نظارت و کاهش این امر اقدام می‌کند. پورمحمدی تلاش رسانه‌ها برای متعادل کردن فضای ملتهب سیاسی کنونی در کشور را ضروری دانست و اظهار کرد: بیان مشکلات در کشور توسط مسوولان و انتقال و اطلاع‌رسانی آن توسط رسانه‌ها به دور از بزرگ نمایی و جلوگیری از ایجاد تنش و به صورت شفاف لازم است.

وی گفت: در تخلفات ارزی کشور گردش بزرگ مالی در جریان بوده که پرونده سنگین و بزرگ در این خصوص تشکیل شده است که به محض کامل شدن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد و برای آگاهی مردم اعلام عمومی می‌شود. وی تصریح کرد: با کمک استاندار کردستان چند پرونده فساد مالی و اداری در استان کردستان شناسایی شده و دیوان بازرسی کل کشور این پرونده‌ها را بررسی می‌کند. رییس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: مراحل اولیه تشکیل پرونده‌های فساد مالی این استان طی شده است و در حال حاضر ۲۵ درصد از تحقیقات اولیه نیز انجام گرفته است و سازمان بازرسی با همکاری جمعی از مسوولان استان این موضوع را به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌دهد.