معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به تلاش دولت برای دور زدن تحریم‌ها گفت: خوشبختانه امروز در خنثی کردن تحریم‌ها روی غلتک افتاده ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا رحیمی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر کشور که دیروز در سالن همایش‌های دانشگاه‌ شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به اهمیت تولید علم و دانش در کشور و ضرورت توجه به آن گفت: امروز تنها کشوری که با تمام قدرت در مقابل آمریکا ایستاده است و با تکیه بر علم و فناوری به سمت جلو حرکت می‌کند، ایران است. معاون اول رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به تاثیر علم و فناوری در افزایش توانایی کشور گفت: ثمره کارهایی که در وزارت دفاع انجام شد مقاومت ۸ روزه در غزه بود. درحالی که رژیم صهیونیستی اعراب را در مدت ۶ روز شکست دادند.

رحیمی با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای تحریم ایران گفت: آنها تلاش می‌کنند تا ایران را تحت تحریم‌های کشنده و به قول خود دردآور قرار دهند، اما آقای وحیدی که خود نیز عضو ستاد تدابیر ویژه است می‌داند که ما دو ساعت جلسه می‌گذاریم و آنها برای خنثی کردن آن دو ساعت تا دو ماه تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به تحریم بخش نفت، بانک مرکزی و کشتیرانی جمهوری اسلامی اظهار کرد: ما امروز درباره خنثی کردن تحریم‌ها روی غلتک افتاده‌ایم و به زودی می‌توانیم تحریم‌ها را به راحتی دور بزنیم.