رییس مرکز آمار با بیان اینکه اختلاف محاسباتی بین این مرکز و بانک مرکزی برای یکسان سازی نرخ تورم برطرف شده است از اعلام نرخ باروری تا نیمه دی‌ماه خبر داد.

عادل آذر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد برنامه‌های مرکز آمار برای یکسان‌سازی نرخ تورم به حل شدن اختلافات محاسبات اشاره کرد و گفت: نرخ تورم رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی براساس سبد کالای شهری است اما ما تورم را علاوه بر شهری در مورد روستا نیز محاسبه خواهیم کرد. وی در مورد اعلام نرخ باروری نیز تصریح کرد: پروژه تعیین نرخ باروری با روش «فرزندان خود» در حال نهایی شدن است و با اینکه جزو آمار رسمی نیست اما حداکثر تا نیمه دی ماه اعلام رسمی خواهد شد.

جزئیات اولین سرشماری عمومی کشاورزی

عادل آذر همچنین از اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در سال آینده خبر داد و گفت: هم‌اکنون اجرای این طرح در دست آزمایش است. در قالب طرح سرشماری کشاورزی، تمام حوزه‌هایی که در تعریف کشاورزی و دامپروری قرار می‌گیرد در تمام کشور، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هم اکنون برای دستیابی به جدیدترین اطلاعات کشاورزی در کشور برنامه‌ریزی شده است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به تعیین شناسنامه زراعت و باغداری و دامپروری در روستاهای مختلف کشور در قالب طرح سرشماری کشاورزی ایران، تصریح کرد: به عبارتی، کشاورزی در سرشماری عمومی شامل وضعیت خانوار در حوزه بهره‌برداری کشاورزی و دامداری خواهد بود و دوم اینکه در مناطق مختلف جغرافیایی از سطوح ملی تا استانی و شهری و حتی تا آبادی‌ها بررسی و نتایج آن مشخص می‌شود.

رییس مرکز آمار ایران درباره زمان اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی بیان کرد: در قانون برای زمان اجرای آن چیزی مطرح نشده ولی در بخش سرشماری‌های عمومی عمدتا در پایان آبان و اوایل آذرماه خواهد بود.