پروژه‌ مشترک سینمای ایران و فرانسه در برلین: «نیلوفر» به بخش کودک و نوجوان جشنواره‌ «برلین» فیلم سینمایی «نیلوفر» به کارگردانی سابین ژمایل و به تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور به بخش کودک و نوجوان جشنواره‌ فیلم برلین راه یافت. پنجاه‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین امسال ۲۷ فیلم از ۲۵ کشور را برای حضور در بخش آثار کودک و نوجوان بالای ۱۴ سال انتخاب کرده است که علاوه‌بر آن‌ها، ۳۰ فیلم کوتاه نیز برای دریافت خرس بلورین در دو بخش رقابت خواهند کرد. زندگی استیو مک‌کوئین فیلم می‌شود: بازیگر فیلم‌های کلاسیک «فرار بزرگ»، «بولیت» و «پاپیون» مضمون فیلمی سینمایی بر مبنای یک کتاب زندگینامه‌ای می‌شود. این فیلم بیشتر روایتگر دوران کاری مک‌کوئین در‌هالیوود است که سال ۱۹۵۶ و زمانی آغاز شد که این بازیگر متولد ایندیانا با حضور در فیلم «کسی آن بالا مرا دوست دارد» با بازی پل نیومن به شهرت رسید.

شکایت دستگاه‌های دولتی از روزنامه‌ها همچنان مفتوح است: نماینده مدیران مسوول مطبوعات در هیات نظارت گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که بسیاری از شکایات مطرح شده از مطبوعات توسط دستگاه‌های دولتی هنوز پس گرفته نشده است. حسین انتظامی گفت: شکایات دستگاه‌های دولتی از روزنامه‌هایی نظیر جام جم، همشهری، اعتماد ملی و مردم سالاری همچنان در دستور کار دادگاه مطبوعات است و هیچ یک از پرونده‌های مفتوح این روزنامه‌ها مختومه نشده است.

خواهر حمید فرخ‌نژاد بازیگر شد: خواهر حمید فرخ‌نژاد برای ایفای نقش همسر دریاقلی در فیلم «شب واقعه» انتخاب شد. احمد میرعلایی با اعلام این مطلب گفت: برای این نقش به دنبال شخصی آشنا به لهجه آبادانی بودیم و از افراد زیادی تست گرفتیم که در نهایت فرخ‌نژاد خواهرش را برای تست معرفی کرد و انتخاب شد.

فیلم‌برداری این فیلم که از روز یکشنبه در منطقه ذوالفقاری آبادان محل وقوع این حادثه آغاز شده است تا اواخر سال جاری ادامه خواهد داشت.

برنده جایزه شیر طلایی داور بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر: آندری زویاگینتسف کارگردان سرشناس و جوان سینمای روسیه در جمع داوران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، زویاگینتسف متولد ۱۹۶۴ روسیه با نخستین فیلم بلند خود یعنی بازگشت ۲۸ جایزه معتبر جهانی از جمله شیر طلایی جشنواره ونیز را کسب کرد و نامزد دریافت ۱۳ جایزه دیگر شد.

وی با دومین فیلم بلند خود یکی «تبعید» با حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن، تمامی نگاه‌ها را معطوف به خود کرد و در میان تحسین همگان، بازیگر مرد این فیلم جایزه بهترین بازیگر جشنواره را به خود اختصاص داد.