او را یک «فرمیست» در سازمان صدا‌و‌سیما می‌خواندند. پس از گذشت دو دهه فعالیت در رادیو که موجب سفید‌شدن موهایش شد. هنوز به دنبال انجام اصلاحات در عرصه رادیو بود. شاید بتوان درخشان‌ترین حرکت وی در دوران مدیریتش بر عرصه رادیو را گسترش شبکه‌های رادیویی و افزایش آنها از دو شبکه به هشت شبکه دانست. از سوی دیگر وی مدت‌ها است که به دنبال افزایش سطح کیفی رادیو به عنوان یک رسانه ملی بوده و در این راه نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است. دکتر حسن خجسته، پیرمرد اصلاح‌طلب رادیوی جمهوری اسلامی ایران سعی داشت تا با حفظ اصول و موازین به تغییرات مثبت در این عرصه دست بزند. بخشی از اظهارنظرهای وی در سال‌های گذشته از این قرار است:

ما در رادیو فرهنگ، هر نوع موسیقی را پخش نمی‌کنیم، اما ممکن است برای شبکه جوان آنها را پخش کنیم. ما ممکن است برای شبکه گفت‌و‌گو مناظره داشته باشیم، اما در شبکه جوان چنین قضیه‌ای وجود نداشته باشد.

من دو سال پیش جایی خواندم که بخش کاری و اداری BBC آ‌ن‌قدر سنگین شده که می‌خواهد عده زیادی را باز خرید کند. الان این بحث مطرح است که رادیو کاملا دیجیتالی شود، ولی من مطمئن هستم که هیچ‌گاه چنین اتفاقی نخواهد افتاد؛ چرا که بسیاری از نیروهای موجود در رادیو بیکار خواهند شد.

شیوه BBC بسیار جالب و آموزنده است. برای مثال خانم بی‌نظیر بوتو کاندیدای اول در انتخابات پاکستان بود و در مقایسه با دیگر رقبایش احتمال پیروزی بیشتری داشت. به همین دلیل BBC سه‌ شب متوالی در مورد مفاسد ایشان و خانواده‌شان در رادیو صحبت کرد. این شد که خانم بوتو در انتخابات پاکستان رای نیاورد. وی پس از انتخابات در مصاحبه‌ای گفت که BBC رای مرا دزدید. در اینجا BBC تنها حقیقت را بیان کرد، اما بسیار بزرگ‌تر از آنچه در واقعیت وجود دارد. BBC دروغ نگفت اما تنها عیوب بوتو را بیان کرده و در قبال دیگر رقبا، موضع سکوت را اتخاذ کرد.

باید بگویم در‌حال‌حاضر رادیو فردا از مدل رادیو پیام استفاده کرده است که مدل موفقی بود، اما یک مقدار بازتر و بیشتر. BBC هم تکنیک‌های خاص خودش را دارد.

رادیو در‌حال‌حاضر نیز منتقد دولت است. به طور مثال الان بیش از دو سال است که رادیو سراسری یکی از برنامه‌های خود را به نقد دولت اختصاص داده و مسوولان باید در آن، پاسخ سوالات مردم را بدهند. این برنامه، هم در زمان آقای خاتمی بسیار فعال بوده است و هم در دوران دولت فعلی.

من احساس می‌کنم نسل امروز کاملا با گذشته آشنا است؛ گویی تجربه زیستن در آن دوران را دارد. الان نگاه جوانان ما به سال‌های دفاع مقدس به گونه‌ای است که گویی خودشان در آن سال‌ها در جبهه‌ها حاضر بوده‌اند. این‌ها همگی نشان می‌دهد که مبنای معرفتی بخش زیادی از این نسل به خوبی شکل گرفته است.