آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی گفت: در سند چشم‌انداز بیست‌ساله باید تبدیل به مقام اول در منطقه شویم که متاسفانه در دو، سه سال گذشته نه تنها جلو نرفته‌ایم، بلکه در مقاطعی عقب‌گرد هم کردیم. به گزارش ایسنا، آیت‌ا... اکبر هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار با شماری از فعالان دانشجویی در حسینیه جماران با بیان اینکه امروز برای یک جهش علمی آماده هستیم، گفت: ما راه را گام به گام طی کردیم تا به اینجا رسیدیم و امروز برای یک جهش علمی که مقدمه جهش بسیار وسیع اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است، آماده هستیم. در سند چشم‌انداز بیست ساله باید تبدیل به مقام اول در منطقه شویم که متاسفانه در دو، سه سال گذشته نه تنها جلو نرفتیم، بلکه در مقاطعی هم عقب‌گرد کردیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید محور حرکت دانایی باشد، نه نفت و منابع طبیعی تاکید کرد: آنچه کمبود داشته‌ایم و تا به حال درست استفاده نشده بهره‌وری از سطوح انسانی است. ما امروز کمبود سرمایه نداریم؛ زمانی ما برای تهیه حتی یک دلار می‌دویدیم، اما امروز دولت به این فکر است که از دلارها چگونه استفاده کند.

وی ادامه داد: در عین حال همواره محاصره خارجی را داشته‌ایم و هیچ گاه دستمان باز نبوده، اما به هر حال با تکیه بر منابع انسانی و خصوصی‌سازی در سال ۱۴۰۴ در میان ۲۷ کشور منطقه باید اول باشیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، همچنین علت مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها با جمهوری اسلامی ‌ایران را شکستن انحصار هسته‌ای از سوی ایران خواند و گفت: این مساله ساده نیست، بلکه از میدان جنگ هم سخت‌تر است.