5/ 94‌درصد کار احداث برج میلاد به اتمام رسید

مدیر عامل شرکت یادمان سازه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵/۹۴‌درصد کار برج میلاد انجام شده است، گفت: هنگامی که کار به مرز ۹۷‌درصد برسد، برج آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

رضا میرصادقی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در برج میلاد گفت: در حال حاضر لابی (سازه پایین) برج در حال اتمام است و حدود یک ماه و نیم دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته میرصادقی، ۳ طبقه نیز در راس سازه به پایان رسیده است.

مدیر عامل شرکت یادمان سازه یادآور شد: تجهیزات بخش صدا و سیما نیز در برج آماده شده و در حال انعقاد قرارداد و پیش‌نویس هستیم. وی در خصوص آسانسورهای برج میلاد گفت: ۲ آسانسور نصب شده است و ۲ آسانسور دیگر تا یک ماه و نیم دیگر نصب می‌شود. همچنین آسانسورهای رزرو در اسفند راه اندازی خواهد شد. میرصادقی با اشاره به هزینه ۲۵۰میلیارد تومانی برای این پروژه گفت: این هزینه برای برج، مرکز همایش‌ها، زیرساخت‌ها، موتورخانه، پارکینگ طبقاتی، پست برق، راه‌های دسترسی و غیره شده است.

مدیر عامل شرکت یادمان سازه در خصوص سالن همایش‌های برج میلاد گفت: قرارداد طراحی سالن همایش‌های برج میلاد به سال‌ ۱۳۷۳ بر می‌گردد. میرصادقی ادامه داد: کار طراحی و مراحل اولیه ساخت تا سال ۱۳۷۶ به طول انجامید که در آن سال با مطرح شدن بحث برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی، ‌شهرداری وقت تاکید زیادی بر اتمام سریع پروژه‌ داشت، اما بنا به دلایلی این پروژه از اولویت کار شهرداری خارج شد. توقف پروژه تا سال ۸۰ ادامه داشت تا این که در این سال از سوی پیمانکاران پیشنهاد تغییر کاربری سالن از حالت اجلاس به حالت سالن سینما و فستیوال مطرح و با موافقت روبه‌رو شد. بنابراین کار تغییر کاربری با بهره‌گیری از تجربیات مهندسان داخلی و خارجی اعلام شد.

وی یادآور شد: از نیمه دوم سال ۸۴ اتمام این مرکز با تاکید بر استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا شتاب گرفت و طی ۲ سال ۵۸‌درصد کار باقی‌مانده به پایان رسید.

مدیر عامل شرکت یادمان سازه در خصوص‌ ویژگی‌های سالن اصلی خاطر‌نشان کرد: سالن همایش‌ها دارای ۹ طبقه و زیربنایی حدود ۵۰هزار مترمربع است. ظرفیت نهایی سالن اصلی ۲هزار و ۹۸ صندلی است که‌هزار و ۴۱۴ عدد از این صندلی‌ها در همکف و باقی آن در بالکن سالن قرار دارد.

میرصادقی افزود: شکل نهایی سالن مکعب مربع با ابعاد قاعده ۸۰ در ۸۰ و نمای آن نیز از بتن پیش ساخته و شیشه سبز رنگ تشکیل شده است. علاوه بر سالن اصلی، مجموعه دارای ۶ سالن ۶۰ نفره و ۲ سالن ۸۰ نفره و همچنین ۴ سالن میتینگ، ۳ طبقه پارکینگ با ظرفیت ۲۰۶ محل پارک،‌ آشپزخانه با قابلیت سرو ۵‌هزار غذا در ساعت، اتاق‌هایی برای رختکن، ‌گریم و تمرین ساز و همچنین یک استودیو و اتاق نودال که قابلیت پخش برنامه زنده را دارند در مجموعه پیش‌بینی شده است. در آخرین طبقه نیز تاسیسات سالن شامل هواسازها و سایر تجهیزات فنی قرار گرفته است. علاوه بر این، مجموعه از پیشرفته‌ترین سیستم‌های تهویه هوا، صوتی و تصویری بهره‌ می‌برد. به طوری که سیستم‌های صوتی و تصویری سالن جزو پیشرفته‌ترین سیستم‌های سال ۲۰۰۷ است. مدیر عامل یادمان سازه افزود: از دیگر ویژگی‌های سالن همایش مجموعه یادمان، امکان پخش تصاویر در سالن اصلی و سایر سالن‌های همجوار و امکان ترجمه سخنرانی‌ها هر سالن به ۴ زبان است.