موسیقی پاپ و روزهای در راه

محبوبه نوری

این روزها برای علاقه‌مندان به موسیقی پاپ روزهای چندان بدی نیست، چرا که طی یکی دو هفته گذشته دو آلبوم جدید به بازار آمده است.

این دو آلبوم توانسته‌اند علاوه بر شکستن رکودی که چند ماه در بازار بود، از فروش خوبی نیز برخوردار شوند.

دو آلبوم از بهنام علمشاهی (نیستی تو) و دیگری از محسن یگانه (نفس‌های بی‌هدف) در حال حاضر جدیدترین آلبومی‌های پاپ در بازار موسیقی هستند.

نفس‌های بی‌هدف در واقع اولین آلبوم محسن یگانه است که بالاخره با مجوز رسمی وارد بازار شد، پیش از این بسیاری از ترانه‌های وی به صورت غیررسمی یافت می‌شد.

از سوی دیگر خبر می‌رسد که به زودی اولین آلبوم محسن چاوشی هم قرار است به صورت رسمی و با مجوز وزارت ارشاد به بازار عرضه شود.

محسن چاوشی هم چند سال است که می‌خواند و کارهایش به صورت غیررسمی پخش شده‌اند و این برای اولین بار است که از چاوشی آلبوم مجوزدار می‌خواهد به بازار بیاید.

پیش‌بینی می‌شود این آلبوم با استقبال خوبی روبه‌رو شود. بعد از دو آلبوم بهنام علیشاهی و محسن یگانه، خونه بدوش فریدون یکی دیگر از کارهای پرفروش محسوب می‌شود. در بازار پاپ بی‌کلام هم فعلا کار تازه‌ای مشاهده نمی‌شود و کماکان دوستداران این طیف موسیقی به همان آلبوم‌های قدیمی بسنده می‌کنند و می‌توان از بهار در پاییز (آرمیک)، سوگند (رحمان‌پناه) و اشتیاق (راوی) نام برد.

در بازار موسیقی سنتی، مولویه (ناظری) نوای اساتید (افتخاری)، دریای بی‌پایان (عقیلی)، روی در آفتاب (قربانی) همچنان پرفروش‌ها هستند. دوستداران موسیقی بی‌کلام سنتی نیز چندان کار جدیدی را در بازار نمی‌بینند و از پرفروش‌ها می‌توان به آن و آن (علیزاده)، تک‌نوازی سنتور (ورزنده) و ثنا (محمدرضا ابراهیمی) اشاره کرد.علاقه‌مندان به موسیقی تلفیقی نیز همچنان با استقبال از یار آسمانی (مرادی- اوزدمیر) تابیکران دوردست (کلهر- ارزنجان) و به تماشای آب‌های سپید (علیزاده- گاسپاران) این آثار را به عنوان پرفروش‌ترین‌ها معرفی می‌کنند.

علاقه‌مندان به موسیقی مقامی نیز همچنان دل می‌سپارند به آوای دوتار مرحوم حاج قربان سلیمانی و دف مرحوم خلیقه میرزا آغه‌غوثی، دو تار حاج قربان اختصاص به نوازندگی در مقام‌های این ساز دارد، حی‌ا.... غوثی نیز مربوط به ذکر خانقاهی در کردستان می‌شود.

ژوان، دزپارت، زرنگیس و کوروش نیز آلبوم‌هایی بودند که طی هفته گذشته از سوی دوستداران موسیقی محلی به عنوان پرفروش‌ترین‌ها معرفی شدند.