اطلاعات هسته‌ای منافقین دروغ است

بازرس پیشین تسلیحاتی سازمان ملل و رییس موسسه علوم و امنیت بین‌المللی در واشنگتن گفت: منافقین دروغگو هستند و اطلاعات هسته‌ای ضدایرانی آنها دروغ است، بنابراین من دیگر به اطلاعات آنها اعتماد ندارم. به گزارش ایسنا، دیوید آلبرایت در مورد ادعای گروهک تروریستی منافقین مبنی بر اینکه اطلاعات هسته‌ای زیادی از ایران را افشاگری کرده‌اند، ابراز کرد: تمام اهداف ادعاهای منافقین در مورد به اصطلاح افشاگری‌هایشان درباره مواضع هسته‌ای ایران تنها یک دستور کار سیاسی دیکته شده از طرف آمریکا و اسرائیل است. او ادامه داد: آنها با ساختن این اتهامات سعی داشتند جبهه جدیدی علیه ایران بسازند، بنابراین شروع به ساخت اخباری جعلی در این مورد کردند. اخباری همانند اینکه ایران اورانیوم غنی شده از پاکستان وارد می‌کند و قرار است با کمک عبدالقدیرخان، دانشمند هسته‌ای پاکستان بمب اتم تولید کند. آلبرایت با بیان اینکه منافقین کوچک‌ترین مدرکی برای دفاع از این ادعاها ارائه نداده‌اند، گفت: ادعاهایشان اکنون منعکس کننده یک دستور کار سیاسی است و نئومحافظه کاران از اطلاعاتی که توسط منافقین ارائه شده، برای مخالفت با تلاش‌های اتحادیه اروپا برای بازگشت و همراهی با ایران استفاده کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به مقاله «بازی قدرت هسته‌ای ایران» تالیف «دیلیپ هیرو» بیان کرد: طرح دولت بوش برای ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل برای تحمیل احتمالی تحریم‌ها علیه ایران در نطفه خفه شده است.

بر اساس این گزارش، در همین زمینه به تازگی دن بایمن، یک تحلیلگر پیشین خاورمیانه در سازمان سیا که اکنون در موسسه بروکینگز و مدرسه سرویس خارجی جورج تاون مشغول به کار است، می‌گوید: ما از منافقین استفاده خواهیم کرد، اما آنها را از فهرست تروریستی خارج نخواهیم کرد و بر تاسیسات و امکانات آنها در عراق کنترل داریم.