۳ سال حبس برای شروین حاجی‌پور

شروین حاجی‌پور در این حکم به ۸ ماه حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام، ۳ سال حبس به اتهام تحریک مردم به اغتشاشات و ۲ سال ممنوع الخروجی از کشور محکوم شده است./عصرایران

 

خسارت ۲ هزار میلیارد ریالی به چابهار

روزنامه «دنیای اقتصاد» روز چهارشنبه در گزارشی با عنوان «کلوزآپ از نیکشهر» به وضعیت بیش از ۲۰۰ روستای سیستان‌وبلوچستان پرداخت که به دلیل سیلاب‌ها ارتباط‌شان با شهرها قطع شده است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد، همچنان بسیاری از این روستاها برق و تلفن ندارند و حتی دسترسی آنها به خوراک و درمان سخت است. خبرگزاری صدا‌و‌سیما هم اعلام کرد: «خسارت ۲ هزار میلیارد ریالی سیل به تاسیسات زیربنایی، عمرانی و روستایی شهرستان چابهار» وارد شده است. به گزارش «ایسنا»‌ بر اساس اعلام مسوولان و تماس‌های تلفنی مردم، وضعیت بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم روستای جنوب سیستان و بلوچستان همچنان بحرانی است و بارش باران و جاری‌شدن سیلاب سبب محاصره شدن ۳۸۷ روستا در شهرستان‌های دشتیاری، چابهار و قصرقند سیستان و بلوچستان شده است.

خبرهای رسیده از کرمان هم گویای آن است که جنوب این خطه نیز گرفتار سیلاب‌ها و راه ۶ روستای آن مسدود شده است. رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان عنوان کرد: «در شهرستان جیرفت روستاهای میجان علیا، عشرت‌آباد، میانچی، شهرستان قلعه‌گنج روستاهای سرخ‌قلعه و آزاد‌شهر و در شهرستان رودبارجنوب روستای حاجی‌آباد دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند.» بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی این جمعیت به بیش از ۲۰ هزار نفر گرفتار شده در برف و کولاک در هفته جاری خبر داد. صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی هم هشدار داد: «به زودی در ۲۸ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه و یخبندان است.»