در کنار این گزارش‌ها روز گذشته روزنامه «اعتماد»، در گزارشی تبعات روانی و حقوقی فروش موی کودکان را با تیتر: «فروش موی‌کودکان یا بهره‌کشی مدرن» بررسی کرد‌. دربخشی از این گزارش آمده است: بحران‌های اقتصادی، هر روز تبعات تازه‌تری پیدا می‌کند و در شکل ‌و شمایل جدیدی خود را نشان می‌دهد. آن‌قدر که گاهی شاهد انواع تجارت‌ها یا دادوستدهایی هستیم که پیش ‌از این، فقط در داستان‌هایی گاه خیالی، با آن مواجه بودیم. از اجاره‌ دادن پشت‌بام‌ها برای سکونت تا فروش موی کودکان. در ادامه این گزارش آمده است: وقتی صحبت از کودک‌آزاری به میان می‌آید، شاید ناخودآگاه نخستین تصویری که در ذهن تمام ما نقش می‌بندد، کودکانی با دستان کبود و پُر از جای زخم باشد. اما روان‌شناسان براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، کودک‌آزاری را در دسته‌ بدرفتاری فیزیکی، روحی و عاطفی، سوءاستفاده جنسی و غفلت و بی‌توجهی تقسیم‌بندی می‌کنند. بنابراین باید توجه کرد که گاهی آزارهایی در شکل‌ و شمایلی پسندیده و مدرن وجود دارد که از آن غفلت می‌کنیم.

روزنامه کیهان در ستون نکته در صفحه دوم خود با تیتر «جایزه صلح نوبل سفیده تخم‌مرغ است» نوشت: دیروز بلافاصله بعد از خبر اعطای جایزه صلح‌نوبل به نرگس محمدی، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، رئیس جبهه اصلاحات (به یاد ‌آورید ملاقات خاتمی با جرج سوروس، سرمایه‌دار صهیونیست آمریکایی، قبل از فتنه ۸۸ و اظهارات نتانیاهو که اصلاح‌طلبان را بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در داخل ایران نامیده بود و...‌)، بایدن، گوترش و بسیاری از جنایتکاران دیگر به او تبریک گفتند. این خانم به جرم اقدامات امنیتی بازداشت شده و حتی برای بسیاری از گروه‌های اپوزیسیون هم شناخته شده نیست تا آنجا که همسر فراری‌اش برای معرفی او می‌گوید بسیاری از اعضای خانواده او عضو سازمان مجاهدین (منافقین‌) بوده و اعدام شده‌اند! آیا کمترین تردیدی باقی می‌ماند که جایزه صلح نوبل همان نقش سفیده تخم‌مرغ در شناسایی و جمع‌آوری آشغال‌ها را دارد؟!

 روزنامه فرهیختگان در گزارشی با تیتر شیخ ساده‌سازان به بررسی خاطرات حسن روحانی، رئیس‌جمهور در سال ۹۸ پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: برای تیم دیپلماسی که تماس تلفنی با اوباما و قدم زدن با وزیرخارجه آمریکا در خیابان‌های نیویورک را دستاورد سیاست خارجی خود می‌دانست، چندان تعجب‌برانگیز نیست اگر الان هم عدم اقبال برای خارج کردن برجام از بن‌بست را فراهم نشدن امکان دیدار مستقیم با ترامپ بداند. در ادامه این گزارش آمده است: تقلیل ماجرای توافق و رفع تحریم‌ها به دیدار مستقیم با ترامپ را هم می‌توان نوعی ساده‌انگاری در سیاست خارجی دولت روحانی و برنامه‌ریزی صرفا برمبنای موضع سیاستمداران آمریکایی بدون درنظرگرفتن سیاست کلان آمریکا دانست؛ امری که البته به نظر می‌رسد علت شکست برنامه‌ریزی‌های سیاست خارجی دولت روحانی در دوره ریاست‌جمهوری‌اش هم ناشی از همین ساده‌سازی مسائل و اتفاقات پیچیده بود.