رد اعطای ۲۵۰۰ گرین‌کارت به مقامات

کاظم جلالی نماینده تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در سوالی از وزیر اطلاعات پرسیده بود که موضوع اعطای حق شهروندی به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها در پیوست برجام چیست؟

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه موضوع اعطای ۲۵۰۰ گرین‌کارت به مقامات کشور صحت ندارد، گفت: وزارت اطلاعات بر روند مذاکرات هسته‌ای، چه مذاکرات عمومی و چه خصوصی اشراف داشته است، بنابراین انتظار می‌رفت که وقتی کانالی دروغ‌پرداز و ضد‌انقلابی مطلبی دروغ را مطرح می‌کند عزیزان ما در نقل آن تامل بیشتری داشته باشند که مشخص شود آن موضوع صحت دارد یا خیر. به‌ گزارش «ایسنا» علوی با تاکید بر اینکه موضوع اعطای ۲۵۰۰ گرین‌کارت، ذهنیت‌ها را به خود مشغول کرد، گفت: اگر این مساله‌ واقعیت داشت بسیار خدشه‌آور و مشمئز‌کننده و نازیبا بود و هر کسی که آن را پذیرفته است باید به‌عنوان خائن شناخته و محاکمه شود.

او افزود: وقتی گوینده‌ای مطلبی را ادعا می‌کند، اوست که باید برای صحت مطلب خود دلیلی ارائه کند که چنین اتفاقی رخ نداده است. هیچ‌جای دنیا این رویه نیست که موضوعی را ثابت کنند که حقیقت نداشته است. گوینده باید مدرک بدهد نه اینکه اعلام کند که در صورت لزوم ارائه می‌کند. در حال‌‌حاضر پنج سال گذشته و مدرکی ارائه نشده است. این یعنی اصلا دلیل و مدرکی وجود ندارد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: ما در وزارت اطلاعات بر روند مذاکرات هسته‌ای، چه مذاکرات عمومی و چه مذاکرات خصوصی اشراف‌کامل داشته و تمام موارد مذاکرات و حواشی آن را در اسرع‌وقت به استحضار مقامات عالی نظام رساندیم. حتی آنجا که آقای عراقچی، قلم به سمت وزیر امورخارجه آمریکا پرتاب کرد هم آن حاشیه و صحنه گزارش شد. لذا این موضوع که ۲۵۰۰ گرین‌کارت به مقامات کشور داده شده است که به نوه و نتیجه‌هایشان بدهند وجود نداشته و صحت ندارد.

وزیر اطلاعات توضیح داد: در تاریخ ۹۵/۱۱/۲۶ یک کانال دروغ‌پرداز ناشر دروغ و ضد‌انقلاب در شبکه‌های اجتماعی مطلبی را منتشر کرد مبنی‌بر اینکه در مذاکرات هسته‌ای توافق شده ۲۸۰۰ گرین‌کارت به طرف ایرانی بدهند، آن‌قدر این مطلب بی‌اساس بود که هیچ‌یک از رسانه‌ها به‌جز یکی آن را باز نشر نداد. تنها یکی از نشریات رژیم صهیونیستی در تاریخ ۹۵/۱۲/۲۷ این را دوباره منتشر کرد و بازهم هیچ رسانه‌ای نسبت به آن اعتنایی نکرد. خبر این رسانه هم این بود که ۲۸۰۰ گرین‌کارت داده شده است.

وی ادامه‌ داد: یک سال بعد در شرایطی که هیچ‌کس نسبت به این خبر اعتنا نکرده بود یکی از عزیزان بزرگوار در ۹۷/۴/۵ مطرح می‌کند که در مذاکرات هسته‌ای صحبت شده است که آمریکایی‌ها ۲۵۰۰ گرین‌کارت به مذاکره‌کنندگان داده‌اند و گرین‌کارت‌ها بین مقامات و مسوولان بذل و بخشش می‌شود. اینجا از تعداد گرین‌کارت‌ها ۳۰۰ عدد کم شده است. یک هفته‌ بعد فاکس نیوز آمریکا در ۹۷/۵/۱۲ این موضوع را مطرح می‌کند و ترامپ هم با مطلب فاکس نیوز آن را توییت می‌کند. سپس یکی از خبرگزاری‌های داخلی که از خبرگزاری‌های ارزشی هم هست آن را در ۹۷/۴/۱۳ به انتشار می‌رساند. در نهایت مقامات مطلع هر دو کشور آن را تکذیب می‌کنند. علوی تاکید کرد: دشمنان به‌دنبال آن هستند که اعتماد عمومی مردم به نظام را خدشه‌دار کنند، پس باید همه هوشیار باشیم و ندانسته در زمین دشمن بازی نکنیم چون این به اعتماد و سرمایه اجتماعی آسیب می‌زند.

تجهیز جریانات تروریستی در خارج

وزیر اطلاعات همچنین در پاسخ به طرح سوال جهانبخش محبی‌نیا، نماینده میاندوآب در خصوص تمهیدات امنیتی وزارت اطلاعات برای رفع اقدامات مخل امنیت، با بیان اینکه در حال‌حاضر تروریست‌ها از مراکز آموزشی مجهز و انبارهای عظیم اسلحه برخوردارند گفت: شرایط امنیتی امروز ما متفاوت با سال‌های گذشته است، ما با شرایطی مواجهیم که سرویس‌های امنیتی کشورهای همسایه و حتی کشورهای دور دست مستقیم علیه امنیت کشور وارد عمل شده‌اند و از جریانات و گروه‌های تروریستی با تمام وجود هم به‌صورت نقدی و هم کالایی و هم آموزشی حمایت تمام‌عیار می‌کنند. او افزود: ما سال‌هایی را پشت‌سر می‌گذاریم که یکی از حامیان تروریست‌ها یعنی داعش دولت خود خوانده تشکیل داده بود و تروریست‌ها از مراکز آموزشی مجهز برخوردار بودند و به انبارهای عظیم اسلحه‌های ارتش سوریه و عراق دست پیدا کرده بودند. امروز هم داعش زمین را از دست داده ولی اسلحه را زمین نگذاشته است. وزیر اطلاعات با بیان اینکه اگر قبلا در جنوب‌شرقی، شمال‌غربی یا جنوب‌غربی کشور تروریست‌ها با یک پیکان وانت و چند اسلحه کلاشینکف وارد می‌شدند امروز آنها با موتورهای قوی، ماشین‌های شاسی‌بلند، اسلحه تیربار، فشنگ فراوان و توپ‌های ضد‌هوایی به مرزها تعرض می‌کنند، گفت: آنها پیش از این آموزش‌های ابتدایی چریکی و نظامی می‌دیدند و الان علاوه‌بر آن آموزش اطلاعاتی هم می‌بینند که چطور ارتباطات تماس، رفت و آمد و قرار خود را از دید منابع اطلاعاتی پنهان کنند.

همگرایی دشمنان

وزیر اطلاعات گفت: سرویس‌های رژیم صهیونیستی با تمام توان وارد عمل شده و تیم‌های تروریستی را ساماندهی می‌کنند و با حمایت آمریکا، جریان‌های مختلف ضدانقلاب در حال نزدیک شدن به هم هستند و سعی در همگرایی و هم‌افزایی علیه جمهوری اسلامی ایران دارند. در سطح دنیا در یکی دو سال اخیر بیش از ۶۴ همایش، نشست و هم‌اندیشی بین جریان‌های مختلف قومی و ضدانقلابی برگزار شده است که چگونه صف مبارزه خودشان با جمهوری اسلامی را یکی کنند. علوی همچنین با طرح این سوال که جمهوری اسلامی با مساله امنیت چطور برخورد کرده، تصریح کرد: آیا نسبت به اعتبارات دستگاه‌های امنیتی و وزارت اطلاعات توجه لازم را داشته‌ایم تا این وزارتخانه تکنولوژی‌های جدید را به‌کار بگیرد و در زمینه رصد و اشراف اطلاعاتی کارش را به نحواحسن انجام دهد؟ واقعیت این است که وضعیت بودجه تغییر نکرده اما انتظارات تغییر کرده و امروز لجستیک و تجهیزات وزارت با بسیج دشمن نامتناسب است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در میدان مقابله افزود: ما با توسعه تیم‌های تروریستی و بسیج دشمن مواجه هستیم، اگر قبلا سه ماهی یک‌بار یک تیم تروریستی را زیر ذره‌بین می‌بردیم الان گاهی در هفته دو تیم تروریستی را شناسایی می‌کنیم و در هجمه همه‌جانبه تروریستی از شرق و غرب و جنوب، تعداد عملیات تروریستی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.