عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره نگرانی مردم از تصادف با خودروهای لوکس گفت: برخی تصور می‌کنند بیمه‌ها حاضر به پرداخت خسارت خودروهای گران‌قیمت از یک حدی نیستند؛ در‌حالی‌که از یک سقف مشخص هیچ‌کس در برابر خسارت این‌گونه خودروها مسوولیتی ندارد.

او ادامه داد: مثلا اگر کسی با یک خودرو یک میلیارد تومانی تصادف کند، با توجه به پوشش خسارت معادل نیمی از دیه کامل انسان، در ۱۴۰ میلیون تومان ضرب و تقسیم بر قیمت خودرو یعنی یک میلیارد تومان می‌شود که کمتر از ۲۰ درصد است. رئیس‌کل بیمه مرکزی افزود: از نظر قانون خودرو متعارف که می‌تواند خسارت کامل بدنه را دریافت کند خودرو ۱۴۰ میلیون تومانی است، بنابراین اگر مالک خودرویی با یک خودرو لوکس یک میلیارد تومانی تصادف کند خسارت ضربدر ۱۴۰ و تقسیم بر قیمت خودرو می‌شود که عددی حدود ۱۴ میلیون تومان است.

او ادامه داد: طبق قانون هیچ کس بیش از این مسوولیتی در برابر خسارت خودروهای گران قیمت ندارد، نه فرد عامل حادثه و نه شرکت بیمه. به گفته همتی تنها راه‌حل مساله برای مالکان خودروهای گران‌قیمت خرید پوشش بیمه بدنه است و شاید یکی از دلایلی که امسال بیمه بدنه رشد خوبی داشته این است که مالکان این‌گونه خودروها احساس کردند نیاز به بیمه بدنه دارند؛ چراکه این بیمه‌نامه مابه‌التفاوت تعهدات شخص ثالث را برای خسارت این‌گونه خودروها می‌پردازد.