گروه خبر: محمدرضا پورابراهیمی، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ از توافق با دولت برای ارائه لایحه چنددوازدهم خبر داد و گفت: بررسی لایحه برنامه ششم به مجلس آینده موکول شد. پورابراهیمی ادامه داد: طبق صحبت‌هایی که رئیس مجلس با دولت داشته است، سازمان مدیریت تا چند روز آینده، لایحه چنددوازدهم را ارائه خواهد کرد و ذیل آن ذکر می‌شود تا زمان تصویب برنامه ششم، برنامه پنجم تمدید خواهد شد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه آیین‌نامه داخلی کمیسیون تلفیق در رابطه با بودجه در جلسه روز یکشنبه تصویب شد، به تعطیلات مجلس تا ۹ اسفند اشاره کرد و گفت: کمیسیون تلفیق بررسی بودجه را ۹ اسفند شروع خواهد کرد و تا پایان اسفند نهایی می‌شود و بعد از ۱۵ فروردین در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.


تصویب کلیات برنامه ششم در کمیسیون برنامه و بودجه

در خبری دیگر، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از تصویب کلیات لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه عصر دیروز این کمیسیون خبر داد و به «ایسنا» گفت که این جلسه با حضور رئیس سازمان برنامه‌ریزی و معاونان ایشان و اعضای کمیسیون برگزار شد. کلیات برنامه ششم پیش از این در کمیسیون اقتصادی مجلس رد شده بود.


مخالفت دوباره مجلس با اولویت بررسی احکام دائمی برنامه ششم

مجلسی‌ها همچنین دیروز و در جلسه علنی مجلس بار دیگر با اولویت بررسی لایحه تنظیم برخی احکام برنامه‌های توسعه کشور (لایحه احکام دائمی برنامه ششم توسعه) مخالفت کردند. به گزارش «ایرنا» علی لاریجانی رئیس مجلس دیروز پیشنهاد کرد که لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور با اولویت و خارج از نوبت در خانه ملت بررسی شود اما اولویت بررسی این لایحه مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار گرفت. نمایندگان روز گذشته نیز به بررسی تقاضای خارج از نوبت و با اولویت لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه‌ای کشور (لایحه احکام دائمی شدن برنامه ششم توسعه) رای منفی دادند.


تصویب کلیات لایحه کاهش ساعات کار بانوان شاغل

در اقدامی دیگر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی پارلمان، با کلیات لایحه کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص موافقت کردند. در صورتی که نمایندگان جزئیات این لایحه را نیز به تصویب برسانند، ساعت کاری شاغلان زن رسمی، پیمانی و قراردادی که دارای شرایطی چون سرپرستی خانوار، معلولیت شدید، داشتن فرزند معلول شدید یا مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و داشتن فرزند زیر 6 سال تمام باشند، از 44 ساعت به 36 ساعت در هفته تقلیل پیدا خواهد کرد.