احتمال لغو محدودیت‌های تلفن همراه در حین پرواز
کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در نظر دارد محدودیت استفاده از تلفن‌های همراه را در هواپیماها لغو کند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، به نظر می‌رسد این روزها افراد در بسیاری از مکان‌های نامناسب از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند، اما همیشه برای استفاده از تلفن‌های همراه در هواپیماها یا دست‌کم پس از برخاستن هواپیما از روی زمین محدودیت وجود دارد. بسیاری فکر می‌کنند که این محدودیت کار خوبی است.
اکنون کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در نظر دارد این قوانین را که مدت زیادی است درباره دستگاه‌های الکترونیک اجرا می‌شود، تغییر دهد. در این باره الکساندرا فیلد در ارتباط زنده تلویزیونی از فرودگاه لاگوادیا در نیویورک برای سی‌ان‌ان گزارش داد.
مجری گفت: همه ما دوست داریم که در زمان پرواز، با تلفن‌های همراه بازی کنیم، اما دوست نداریم که افراد با تلفن صحبت کنند. آیا آنها به این مساله هم فکر می‌کنند که استفاده از تلفن‌های همراه در زمان پرواز ممکن است مردم را بیش از حد عصبانی کند؟ خبرنگار سی ان ان گفت: قطعا مردم حرف‌های زیادی برای مطرح کردن در این زمینه دارند چون سال‌ها به آنها گفته شد که استفاده از تلفن‌های همراه در زمان پرواز ممکن است باعث تداخل خطرناک با شبکه‌های بی‌سیم در روی زمین شود، ولی اکنون کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا می‌گوید اگر هواپیماها مجهز به آنتن‌های مناسب باشند دیگر نگرانی‌های امنیتی وجود نخواهد داشت.نگرانی مسافران به نوع دیگری از تداخل مربوط می‌شود که همانا مزاحمت مربوط به صحبت کردن بلند بلند افراد کناری، در جریان سفر است. مردم همچنین به ما می‌گویند نگرانند که این مساله ممکن است باعث ایجاد هزینه‌های پنهان در هواپیماها شود، یعنی یا خطوط هوایی یا شرکت‌های مخابراتی این هزینه‌ها را در نظر بگیرند!
برخی از مسافران هواپیماها وقتی درباره پیشنهادهای کمیسیون ارتباطات فدرال مطلع شدند حرف‌های جالبی زدند.
یکی از مسافران گفت: من احتمالا از این پس تصمیم می‌گیرم که در بخش ساکت هواپیما صندلی برای خود در نظر بگیرم حتی اگر مجبور باشم پول بیشتری بابت این صندلی بپردازم. فرد دیگری گفت: من رفتار گستاخانه افراد در زمان صحبت کردن با تلفن همراه در دیگر اماکن عمومی را دوست ندارم. وقتی که درداخل یک هواپیما محبوس هستید، فکر نمی‌کنم درست باشد که انسان مجبورشود به صحبت‌های تلفنی دیگران گوش کند. یکی دیگر از مسافران گفت: وقتی که افراد زیادی به صورت همزمان با هم در یک مکان متراکم صبحت کنند بسیار آزاردهنده است.
خبرنگار سی‌ان‌ان گفت:کمیته ارتباطات فدرال آمریکا در جلسه‌ای در ماه دسامبر این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد سپس فرصت اظهار نظر مخالفان وجود دارد؛ اما مهمانداران هواپیماها از هم‌اکنون واکنش نشان داده‌اند. اتحادیه مهمانداران پرواز در آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ایجاد هرگونه وضعیت
پرسر و‌ صدا و مخل آرامش در زمان پرواز نه‌تنها مورد استقبال قرار نمی‌گیرد، بلکه مغایر ایمنی هم هست.» این خبرنگار افزود: اگر این پیشنهاد تصویب شود، آنگاه شرکت‌های هواپیمایی هستند که تصمیم خواهند گرفت به مسافران اجازه استفاده از تلفن‌های همراه را بدهند یا خیر!

احتمال لغو محدودیت‌های تلفن همراه در حین پرواز