عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران با انتقاد نسبت به دولتی شدن سهام عدالت گفت: اداره کردن سهام عدالت از سوی دولت مغایر اصل ۴۴ است و دولت طبق قانون نمی‌تواند اداره سهام عدالت را بر عهده بگیرد. محمد‌جواد شیخ در گفت‌وگو با «ایسنا» درخصوص دولتی شدن سهام عدالت گفت: در حال حاضر سهام عدالت کاملا دولتی شده و دولت تصدی آن را برعهده گرفته و آن را اداره می‌کند یعنی دولت در مجامع شرکت‌ها تصمیم‌گیری کرده و در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی عضو هیات مدیره تعیین می‌کند، بنابراین شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی عملا تصمیم گیر نیستند زیرا نه حق دارند سود سهام بگیرند و نه اینکه در مجامع شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری استانی در ۳۵۰ شهر و استان وجود دارد، افزود: با اداره کردن سهام عدالت از سوی دولت، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و تعاونی‌های سهام عدالت در بلاتکلیفی قرار گرفته‌اند، زیرا شرکت‌های تعاونی استانی منبع درآمدی نداشته و تسویه‌حسابی با آنها انجام نشده است.

شیخ با اشاره به اینکه دولت قیم سهام عدالت است، تاکید کرد: در حال حاضر وزارت کار و رفاه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، هیات دولت، استانداری‌های هر استان و سازمان امور مالیاتی ادعای مدیریت سهام عدالت را دارند.