گروه بورس - فرخنده رحیمی: در اولین جلسه کانون کارگزاران ۱۷محور اجرایی، شناسایی و زمان‌بندی شد. «اکبر زرگانی‌نژاد» عضو هیات‌ موسس کانون کارگزاران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اعلام کرد:‌ اساسنامه کانون کارگزاران که در روزهای پایانی سال ۸۵ به تصویب سازمان بورس اوراق‌بهادار رسیده بود، در این جلسه باز هم بررسی شد و ۱۷محور اجرایی شناسایی شد در همین جلسه یک برنامه زمانبندی جهت اجرای این محورها تهیه شد.

زرگانی‌نژاد افزود: این برنامه زمابندی شده بخشی در اختیار کانون و بخشی از آن در اختیار سازمان بورس است که اگر طبق برنامه پیش رود در نیمه دوم خردادماه امسال پایان می‌یابد و کانون می‌تواند اولین مجمع عمومی خود را در خردادماه برگزار کند.

وی مهم‌ترین محورها را طراحی فرم پذیرش اعضا، جلسه درخواست از کارگزاران برای عضویت در شورا، بررسی تقاضای کارگزاران، بررسی نظرات سازمان در مورد اعضای کانون، برگزاری مجمع عمومی کانون موسس و اقدامات جهت ثبت و ارائه به سازمان و شرکت‌ها عنوان کرد.

زرگانی‌نژاد در ادامه گفت: اداره کانون در اختیار شورای کانون خواهد بود، به همین دلیل مرحله بعدی فعالیت هیات موسس شناسایی افراد واجد صلاحیت برای عضویت و تهیه مقرراتی جهت شناسایی این اعضا در کانون خواهد بود.

وی در پایان گفت: قرار است که نشستی با دکتر «محسنی دمنه» معاون نظارت برنامه‌های مالی سازمان بورس اوراق‌بهادار داشته باشیم که هماهنگی‌های لازم درباره این برنامه‌ها و نیز مستنداتی که باید از سازمان اخذ شود یا مواردی که نیاز به تایید سازمان دارد

انجام شود.