ایسنا- عضو پیشین هیات‌مدیره بورس، در صورت ایجاد بورس برق دولت باید اجازه دهد تا قیمت برق براساس رقابت در بازار عرضه شود. حیدر مستخدمین حسینی، راه‌اندازی بورس برق را مورد توجه قرار داد و گفت: ‌برای راه‌اندازی بورس ابتدا باید مطالعات جدی صورت گرفته و بعد از آماده شدن زیرساختارهای آن سپس نهایی شود.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی بورس برق در حال مطالعه و بررسی است، اظهار کرد: برای راه‌اندازی این بورس باید از تجربه کشورهای دنیا استفاده شده و موضوع تولیدکننده و توزیع‌کننده آن مشخص شود که آیا قصد بر این است که تولیدکننده و توزیع کننده آن از حالت انحصاری خارج شود یا خیر؟

وی ادامه داد: همچنین باید مشخص شود که آیا بخش‌خصوصی می‌تواند نیروگاه احداث و توزیع کننده آن شبکه برق را در اختیار گرفته و بین متقاضیان توزیع کند یا خیر؟ و این موارد باید به عنوان زیرساختارهای تشکیل بورس برق مورد توجه قرار گیرد.

مستخدمین حسینی تصریح کرد: تغییرات ساختاری باید در برق شکل گرفته و مشخص شود، بخش‌خصوصی که تاکنون برای ایجاد نیروگاه وارد میدان نشده است، آیا می‌تواند قیمت‌های مختلف را ارائه کند و شرکت‌های توزیع کننده برق با چه قیمتی قرار است برق را بین متقاضیان توزیع کنند و چون بعد از واگذاری قیمت آنها شناور می‌شود آیا دولت حاضر خواهد بود که برق را به این صورت عرضه کند؟