گروه بورس کالا- اعضای تولید‌کنندگان لوله و پروفیل خواستار عرضه صد درصدی محصولات فولاد مبارکه هستند. محمد ابویی، عضو هیات‌مدیره سندیکای تولید‌کنندگان لوله و پروفیل فولادی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه تنها ۱۵ درصد محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه می‌شود که ما خواستار عرضه صد درصدی محصولات این شرکت هستیم.

وی ادامه داد: با وجود فروش محدود محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا این شرکت حاضر به فروش با مزایایی که در خارج از بورس می‌فروشد، نیست؛ چراکه محصولات خارج از بورس را به صورت اعتباری سه ماهه می‌فروشد، اما در بورس حاضر به فروش با مزایا نیست.

وی تاکید کرد: بورس کالا با حمایت وزارت صنایع و معادن در راستای کنترل بازار اقدامی بی‌نظیر انجام داد که همان فروش به تولید‌کنندگان و کنترل سطح قیمت‌ها بود.

وی اظهار داشت: متاسفانه فروش به پروانه‌داران و با قیمت‌های پایین در بورس کالا از سوی فولاد مبارکه ادامه نیافت این در حالی است که در حال حاضر نرخ محصولات این شرکت نیز نسبت به قیمت‌های بازار بالاتر است.

ابویی تصریح کرد: همواره برای خرید محصولات فولاد مبارکه مشکل داشتیم و این درحالی است که تولید‌کنندگان لوله و پروفیل متعلق به بخش خصوصی است و نمی‌توانند با هر قیمتی محصولات فولاد مبارکه را خریداری کنند، از این رو از ابتدای سال تولید‌کنندگان لوله و پروفیل با توجه به رشد قیمت مواد اولیه که همان ورق است متضرر شده‌اند؛ چراکه نرخ لوله و پروفیل به دلیل تعدد تولید‌کننده پایین مانده است.

وی ادامه داد: لذا با توجه به عرضه اندک محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا که بزرگ‌ترین تولید‌کننده ورق به شمار می‌رود و محدودیت این محصولات در بازار و نوسان قیمت محصولات وارداتی خواهان عرضه صددرصدی محصولات این شرکت هستیم.