مرکز خدمات فولاد ایران- با توجه به رشد اقتصاد چین، پیش‌بینی می‌شود میزان فروش کارخانه‌های چین و کره جنوبی در سال جاری از میزان فروش ژاپن بیشتر باشد.

پیش‌بینی می‌شود میزان فروش تمام کارخانه‌ها در شمال آسیا در سال ۲۰۱۰ افزایش یابد. با بهبود وضعیت اقتصادی چین، صادرات فولاد این کشور بالا رفته است. با افزایش تولید خودرو در چین، تقاضای این کشور از کارخانه‌های ژاپن و کره جنوبی افزایش یافته است. از آنجا که سهم عمده صادرات ژاپن به آمریکا اختصاص دارد، واردات چین از کره جنوبی افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود تقاضای فولاد چین در سال جاری ۵ تا ۸ درصد افزایش یابد که در مقایسه با رشد ۱۹ درصدی در نه ماه اول سال گذشته پایین‌تر است. اگر صادرات محصولات فولادی از چین افزایش نیابد بازار این کشور با مازاد ظرفیت روبه‌رو خواهد شد و قیمت محصولات فولادی تحت فشار قرار خواهد گرفت. در پی افزایش تقاضا در بخش خودرو‌سازی و عمرانی در کره جنوبی پیش‌بینی می‌شود صنعت فولاد این کشور در سال جاری بهبود یابد و قدرت رقابت کارخانه‌های داخلی کره با محصولات وارداتی افزایش یابد.

کارخانه پوهانگ در کره جنوبی در فصل چهارم سال ۲۰۰۹با تمام ظرفیت تولید می‌کرد که این مساله به بهبود اقتصاد این کشور بسیار کمک کرد. در پی افزایش قیمت مواد اولیه احتمالا کارخانه پوسکو نیز قیمت محصولاتش را بالا خواهد برد؛ اما با توجه به افزایش تولید کارخانه‌های هیوندایی استیل، میزان رشد قیمت پوسکو محدود خواهد بود.