صادرکنندگان چینی سه شنبه گذشته مجددا قیمت‌های میلگرد صادراتی خود را افزایش دادند، زیرا قیمت‌های داخلی حتی بعد از دوم تا چهارم آوریل؛ تعطیلات بزرگداشت مردگان هم همچنان قوی بود.

به گزارش پلاتس چندین کارخانه که با پلاتس در ارتباط هستند تاکید دارند که در حال حاضر تولیدات خود را مستقیما به بازار داخلی می‌فرستند جایی که آنها می‌توانند با قیمت‌های بالاتری فروش داشته باشند. ارزیابی پلاتس برای میلگرد با قطر ۱۶ تا ۲۰ میلی‌متر نیم دلار افزایش داشت و به ۳۳۴ تا ۳۳۷ دلار فوب چین رسید. در هنگ‌کنگ یک تاجر، میلگرد را با قیمت ۳۴۰ دلار سی اف آر هنگ کنگ فروخته است.

افزایش پیشنهادهای چین فراتر از سطوح معاملات قبل از تعطیلات بزرگداشت مردگان است. در روز سه‌شنبه گذشته پیشنهادها در محدوده ۳۶۰ تا ۳۸۵ دلار سی اف آر هنگ‌کنگ بود که در مقایسه با جمعه گذشته حداقل ۱۰ دلار افزایش داشت. یک دلال هنگ‌کنگی با اشاره به پیشنهادهای چینی‌ها گفت قیمت‌ها دیوانه‌کننده است. باوجود افزایش قیمت‌ها کسی فکر نمی‌کند که سطوح پیشنهادی جدید مورد قبول واردکنندگان هنگ کنگی قرار گیرد. یک کارخانه چینی می‌گوید: در هفته گذشته خریداران حتی پیشنهاد ۳۵۵ دلار سی‌اف‌آر را هم نمی‌پذیرفتند. منبعی نزدیک به یک کارخانه در شمال چین گفت: کارخانه آنها ترجیح می‌دهد بیشتر بر بازار داخلی متمرکز شود، مگر اینکه کارکنان فروش آنها بتوانند پیشنهادهای صادراتی با قیمتی معادل بازار داخلی یعنی حدود ۳۵۵ تا ۳۶۰ دلار FOB بیابند.

در روز سه‌شنبه پیشنهادهای چینی‌ها به سنگاپور حدود ۳۵۰ تا ۳۶۰ دلار سی‌اف‌آر بود و یک تاجر گفت برای محموله‌های اواخر ماه مه ‌قیمت ۳۴۰ دلار سی اف آر را پیشنهاد می‌دهد که برابر است با ۳۳۸ دلار فوب و ۱۲ دلار هزینه حمل با کشتی در ازای هر تن. او افزود: می‌تواند پیشنهادهای رقابتی‌تری را هم مطرح کند، زیرا هنوز موجودی قبلی میلگرد را در اختیار دارد همان‌طوری که تعداد بسیاری از تجار بزرگ دیگر هم چنین وضعی دارند.