150هزار تن تیرآهن خارجی برای خانه‌های روستایی

خبرگزاری فارس- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن ۱۵۰هزار تن تیرآهن خارجی برای مقابله با کمبودهای احتمالی در ساخت مسکن روستایی وارد کشور کرد.

عزیزا... مهدیان، اظهار داشت: طرح ویژه بازسازی و احداث ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی در سال موجب شده تا تامین مصالح ساختمانی، سیمان و تیرآهن در روستاها تا حدودی با مشکل مواجه شود، بنابراین بنیاد مسکن با مجوز دولت اقدام به واردات ۱۵۰هزار تن تیرآهن خارجی و توزیع آن در استان‌ها و روستاها کرده است.

وی ادامه داد: تامین مصالح ساختمانی در روستاها برعهده استان‌ها است یعنی هر استانی باید مصالح ساختمانی، آهن و سیمان موردنظر برای ساخت مسکن روستایی را طبق سهمیه تعیین شده خود استان برعهده بگیرد.

مهدیان اظهار داشت: کمبود تیرآهن، مصالح ساختمانی و سیمان سال گذشته در کشور موجب شد تا ساخت مسکن روستایی نیز تا حدودی با مشکل مواجه شود اما به هر حال تلاش شده تا طبق دستورات مسوولان ابتدا سهمیه مصالح ساختمانی استان‌ها به روستاها اختصاص یابد تا مشکلات برطرف شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: برای مقابله با کمبود تیرآهن تاکنون سه مرحله به میزان ۱۵۰هزار تن تیرآهن وارد و به ادارات کل بنیاد مسکن استان‌ها تحویل داده شده است تا آنها با عقد قرارداد با عاملین توزیع روستایی تیرآهن‌های وارداتی را با حواله در اختیار مصرف‌کننده روستایی قرار دهند.

وی تاکید کرد: برای تامین سیمان در روستاها نیز چون سیمان در خارج از کشور گران‌تر از سیمان تولید داخل است واردات سیمان به کشور غیراقتصادی خواهد بود بنابراین تلاش شده است تا استان‌ها سهمیه سیمان خود را ابتدا در اختیار روستاها و مناطق محروم قرار دهند تا مشکلی از بابت کمبود سیمان در روستاها به وجود نیاید.