گروه بورس - جدیدترین داروی ضددرد برای مبتلایان به انواع دردهای متوسط و شدید توسط واحد تحقیق و توسعه شرکت کارخانجات داروپخش و با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تولید انبوه رسید. به گزارش روابط‌عمومی شرکت کارخانجات داروپخش، دکتر سیدعلیرضا حسینی، مدیرعامل شرکت داروپخش با اعلام این خبر افزود: این دارو که به پیرالژین SR (آهسته رهش) معروف است. برای کنترل دردهای ناشی از انواع جراحی‌ها، دردهای ارتوپدی و درهای ناشی از ضربه مورد مصرف دارد.

وی با اشاره به اینکه این دارو برای تسکین درد معتادانی که قصد ترک دارند و نیز بیماران سرطانی، اثربخشی فراوان دارد، گفت: فرمولاسیون دارو به گونه‌ای است که دارو به صورت قرص مصرف می‌شود، به آهستگی در بدن آزاد شده و خواص ضددرد آن دو برابر داروهای مسکن فعلی در خون باقی می‌ماند.

دکتر حسینی اظهار داشت: قدرت کنترل درد داروهای مسکن موجود تا شش ساعت است که پس از بین رفتن اثر نهایی آنها در خون، فرد ناگزیر به مصرف مجدد مسکن است. این در حالی است ک قرص پیرالژین SR به‌دلیل آهسته‌رهش بودن تا ۱۲ساعت خاصیت تسکینی دارد و فرد می‌تواند، به جای مصرف چهار قرص، فقط روزانه دو قرص مصرف کند.

وی ادامه داد: از مزیت این قرص نسبت به سایر ترامادول‌های موجود در بازار، می‌توان عوارض جانبی کم و میزان مصرف کمتر اشاره کرد.

دکتر حسینی گفت: پیرالژین نسبت به سایر ضد دردهای موجود در بازار ویژگی‌های فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به بی‌اثر بودن آن بر آزادسازی هیستامین که می‌تواند، در افراد مبتلا به حساسی مورد استفاده قرار گیرد، اشاره کرد. بی‌اثر بودن آن بر ضربان قلب و دستگاه تنفسی و عوارض گوارشی نیز از مزایای موثر آن است.

قیمت این دارو حدود نصف مشابه خارجی آن است.