گروه بورس- شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را اعلام کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق بهادار، شرکت گل‌گهر درآمد هر سهم برای سال مالی ۸۶ را با سرمایه ۴۴۰میلیارد ریال مبلغ یک‌هزار و ۹۹۰ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین «کگل» پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش امسال خود را مبلغ دوهزار و ۱۶۰میلیارد و ۱۵۳میلیون ریال اعلام کرده است.

سود عملیاتی در نظر گرفته شده برای سال مالی ۸۶ نیز مبلغ یک‌هزار و ۶۷میلیارد و ۵۳۴میلیون ریال است.

این در حالی است که سود خالص و سود ناخالص شرکت هر یک برابر ارقام ۸۷۵میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال و یک‌هزار و ۲۹۵میلیارد و ۴۶۲میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

براساس مقایسه پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ و سال مالی ۸۵، فروش «کگل» با ۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با ۹درصد افزایش، سود عملیاتی با ۱۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات با ۱۳درصد افزایش مواجه است.

این شرکت دلایل تغییرات را افزایش قیمت فروش محصولات به‌رغم کاهش مقدار تولید و فروش، افزایش قیمت تمام شده ناشی از افزایش هزینه‌ها نسبت به سال قبل و کاهش خالص درآمد (هزینه)‌های عملیاتی ناشی از عدم تحویل محصول درب کارخانه فولاد خوزستان اعلام کرده است.

مطابق اطلاعیه ارائه شده به بورس، هیات‌مدیره «کگل» قصد دارد معادل ۹۰درصد از سود سال‌جاری را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت اعلام کرده است طرح احداث واحد گندله‌‌سازی به ظرفیت ۴میلیون تن با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ دوهزار

و ۶۳۱میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر یک‌هزار و ۷۸۱میلیارد و ۸۸۱میلیون ریال است و طرح تاکنون ۷۳درصد پیشرفت کار داشته و در مهر ماه سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

این شرکت درصدد افزایش ظرفیت طرح به میزان ۵میلیون تن است. شرکت به منظور بازیابی باطله‌های خشک و تر کارخانه که تاکنون بیش از ۱۴میلیون تن بالغ شده و تا پایان سال ۱۳۸۶ به بیش از ۲۰میلیون تن ارزیابی می‌شود، طرح پروژه هماتیت با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۴۷۰میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر ۶۳میلیارد و ۷۰میلیون ریال است و طرح تاکنون ۱۵درصد پیشرفت کار داشته و در ابتدای سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

شرکت گل‌گهر پروژه آسیاب پلی‌کام با هزینه‌ا‌ی معادل۲۹۸میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که با اجرای این طرح، تولید سالانه شرکت یک‌میلیون تن افزایش خواهد یافت.

هـــزینــه‌های انــجام شده تاکنون بالغ‌بر یک‌میلیارد و۸۱۲ میلیون ریال می‌باشد. شرکت پروژه ERP را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۶میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ‌بر ۱۲میلیارد و

۵۱۶میلیون ریال، درصد پیشرفت کار ۷۵درصد و تاریخ بهره‌برداری ابتدای سال ۱۳۸۶ است.