گروه بورس- سیمان شاهرود طی اطلاعیه‌ای از پیشرفت ۷۲درصدی طرح ایجاد یک واحد کوره سه هزار و ۳۰۰تنی خبر داد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «سرود» در طرح یاد شده مبلغ ۸۲۳میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. این در حالی است که رقم سرمایه‌گذاری مورد نیاز معادل یک‌هزار و ۹۶میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. این طرح در دست اجرا، قرار است که در آذرماه سال ۸۶ به بهره‌برداری برسد. سیمان شاهرود قبلا برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز طرح را مبلغ یک‌هزار و ۵۰میلیارد ریال اعلام کرده بود. مطابق پیگیری‌های انجام شده از سوی بورس این شرکت برای اولین بار درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را با سرمایه‌ ۱۵۰میلیارد ریال مبلغ یک‌هزار و ۱۰ریال اعلام کرده است. هیات‌مدیره این شرکت نیز در نظر دارد مبلغ ۱۴۳میلیارد و ۷۱۳میلیون ریال (مبلغ ۹۵۸ریال به ازای هر سهم، معادل ۹۴درصد سود پیش‌بینی شده) را برای تقسیم بین سهامداران شرکت به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

پیش‌بینی عملکرد «سرود» برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه امسال در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت دلایل این تغییرات را به طور عمده افزایش مقدار تولید و فروش، عدم افزایش نرخ فروش و افزایش بهای تمام شده اعلام کرده است.

درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۵ به مبلغ ۳۴میلیارد ریال (معادل ۲۳درصد از کل سود و به ازای هر سهم مبلغ ۲۲۷ریال) به طور عمده شامل سود حاصل از سپرده‌های بانکی بود.

همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۶ به مبلغ ۳۰میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال (معادل ۲۰درصد از کل سود و به ازای هر سهم مبلغ ۲۰۴ریال) نیز شامل سود حاصل از سپرده‌های بلندمدت بانکی است.