ایسنا- معاون ناشران و اعضای شرکت بورس آخرین وضعیت عرضه سهام شرکت‌های دولتی و خصوصی را در بورس تشریح کرد. محمدرضا رستمی ـ معاون ناشران و اعضای شرکت بورس ـ آخرین وضعیت پرونده‌های پذیرش بورس را تشریح کرد و در مورد زمان عرضه بیمه دانا در بورس گفت: این شرکت تاکنون صورت‌های مالی ۸۸ را ارائه نکرده است و طبق وعده مسوولان شرکت، قرار است تا پایان این هفته، صورت‌های مالی ارائه شده تا موجبات درج شرکت در بورس فراهم شود.

وی با بیان اینکه زمان عرضه بیمه دانا پس از درج با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی اعلام می‌شود، اعلام کرد: در صورتی که صورت‌های مالی این شرکت ارائه شود بیمه دانا در مرداد ماه درج و سپس در بورس عرضه می‌شود.

رستمی در مورد برطرف شدن مشکل مالیات این شرکت بیمه‌ای گفت: کمیته‌ای از شرکت بیمه دانا، وزارت اقتصاد و سازمان حسابرسی تشکیل و مشکل مالیاتی این شرکت برطرف شده است. وی در مورد عرضه این شرکت قبل از برگزاری مجمع گفت: تلاش این است که سهام شرکت بیمه دانا قبل از برگزاری مجمع در بورس عرضه شود تا سود مجمع نصیب سهامداران شود. به گزارش ایسنا در جلسه ۳۱ خردادماه هیات پذیرش، موضوع پذیرش مجدد بیمه دانا مطرح و این شرکت بیمه‌ای با سرمایه ۵/۱۰‌میلیارد تومانی در بورس پذیرش شد، اما درج این شرکت، مشمول اصل ۴۴ منوط به ارائه بودجه ۸۹ و صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی ۸۸ شد.

پیگیری پست بانک برای بورسی شدن

رستمی یادآور شد: شرکت پست بانک به شدت پیگیر عرضه سهم در بورس است و در این راستا نیز هفته گذشته جلسه‌ای با مسوولان این شرکت برگزار شد؛ بنابراین بعد از ارائه صورت‌های مالی سهام این شرکت نیز در بورس عرضه می‌شود.