گروه بورس-همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته شاهد عرضه‌های سنگینی بود که در نهایت اکثر صف‌های خرید بازار را از میان برد. در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که وضعیت خاص بازارهای جهانی به همراه انگیزه اندک معامله‌گران در بازار ناشی از نگرانی‌ها سیاسی در مورد پرونده هسته‌ای کشورمان و افزایش شمار نمادهای درگیر در مجامع سبب شده از تب‌و‌تاب بازار کاسته شود.

در معاملات دیروز معامله‌گران در‌ گروه خودرویی، شاهد معاملات ضعیف نماد سایپا و عرضه سنگین صف خرید ایران خودرو بودند که این امر‌گروه پیشرو بازار را زمین‌گیر کرد. عدم تمایل سهامداران عمده برای افزایش بهای سهام ایران خودرو و سایپا موجب شد تا این‌گروه با کمبود تقاضای فعال مواجه باشد و بیشتر نگاه‌ها به سوی معامله عمده معطوف بماند.

در‌ گروه بانکی، دیروز بانک کارآفرین برای برگزاری مجمع سالانه متوقف شد. در همین حال دیروز رقابت بر سر بلوک ۵درصدی بانک صادرات شروع شد که این رقابت با حضور ۳رقیب تا رقم یک‌هزار و ۵۶۰ ریال ادامه یافت. در تحولات وابسته به این‌گروه دیروز عرضه ۵درصد سپرده‌گذاری با رقابت ۴رقیب در شرایطی رقم خورد که در پایان معاملات دیروز دامنه تغییر مجاز رقبا در این رقابت ۵ریال تعیین شد.در‌ گروه شرکت‌های بیمه‌ای، بیمه البرز به گفته مدیرعامل این شرکت با ثبت نرخ رشد ۵/۱۲درصدی در سال ۸۸ بالاترین نرخ رشد صنعت بیمه کشور را به خود اختصاص داده است.

در‌ گروه تجهیزات دیروز صف خرید ضعیف صنعتی دریایی ایران با عرضه سنگین برخی از سهامداران در هم شکسته شد. صدرا دیروز تا صف فروش پایین رفت که این امر نماد آذراب را نیز در بر‌گرفت. در همین حال در نماد حفاری شمال یک دکل این شرکت به شماره ۱۱۸ دچار سانحه شده و آتش ‌گرفت.

در‌ گروه واسطه‌گری مالی دیروز صف خرید سرمایه‌گذاری ملی نیز با عرضه سنگین از میان رفت. در مجموع بازار دیروز بازاری با عرضه‌های سنگین بود. ارزش معاملات دیروز با انتقال دو بلوک آلومینیوم ایران و

ایران خودرو از کارگزاری سهام عدالت به سرمایه‌گذاری‌های استانی به ۹/۴۶میلیارد‌تومان بالغ شد. از ۱۶۵نمادی که دیروز به روی تابلو رفتند که ۹۷نماد با افت قیمت و ۶۷با رشد قیمت مواجه شدند.