سازمان ملل از کاهش حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ خبر داد

هانس گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در عین حال گفت: اعلامیه های انصارالله برای گسترش دامنه حملات یک تحریک نگران کننده است. در شرایط منطقه ای که همچنان توانایی ما برای دستیابی به پیشرفت در یمن را پیچیده می کند، من درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد برای آتش بس در غزه را تکرار می کنم و از همه می خواهم تنش در دریای سرخ و مجاورت آن را کاهش دهند.

خبر مرتبط
خیز معنادار رقبای واشنگتن برای نفوذ به قلب یمن/ پشت پرده سکوت چین و روسیه در برابر بمباران دریای سرخ

رسانه ها گزارش دادند که دیپلمات های چینی و روسی با همتایان حوثی در عمان دیدار کردند تا درباره امنیت خلیج عدن و دریای سرخ گفتگو کنند.

گراندبرگ ادامه داد: در داخل یمن، وضعیت امنیتی در خط مقدم در ماه گذشته مهار شده است با این حال، من نگران ادامه فعالیت نظامی در قالب گلوله باران، شلیک تک تیرانداز، درگیری متناوب، حملات پهپادی و حرکت نیروها در الضاله، حدیده، لحج، مأرب، سعده، شبوه و تعز هستم.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اضافه کرد: در ۲۷ آوریل دو زن و سه دختر به طرز غم انگیزی در استان تعز بر اثر حمله پهپاد هنگام جمع آوری آب در نزدیکی خانه خود کشته شدند. این نشان دهنده خطرات جدی برای غیرنظامیان در وضعیت حل نشده فعلی است.

خبر مرتبط
فرماندهی مرکزی آمریکا: با پنج پهپاد در دریای سرخ مقابله کردیم

بامداد امروز فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد که با پنج پهپاد بر فراز دریای سرخ مقابله کرد.

این مقام سازمان ملل گفت:من نگران تهدیدات طرفین برای بازگشت به جنگ، از جمله سخنان انصارالله و اقدامات در رابطه با مأرب هستم. خشونت بیشتر این درگیری را حل نخواهد کرد برعکس، تنها رنج کنونی را تشدید می کند و خطر نابودی فرصتها برای حل و فصل سیاسی را افزایش می دهد.

فرستاده ویژه سازمان ملل تاکید کرد: مجددا از طرفین می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را دو طرف اعمال کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.