گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر طی اردیبهشت ماه سهام چهار شرکت را تحصیل کرد. بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «وصنا» سهام شرکت‌های چادرملو، فولاد مبارکه، مرجان کار و کویرتایر را با بهای تمام شده ۳۰میلیارد و ۴۳۱میلیون ریال واگذار کرد. مبلغ واگذاری این سهام برابر ۸/۳۱‌میلیارد ریال بود که از این بابت «وصنا» معادل ۴/۱‌میلیارد ریال سود شناسایی کرد.

در همین مدت «وصنا» اقدام به تحصیل سهام شرکت‌های بانک اقتصاد نوین، گلتاش، مخابرات ایران، فولاد مبارکه، حفاری شمال و هلدینگ غدیر کرد. مبلغ کل بهای تمام شده سهام این تعداد شرکت برابر ۳۳میلیارد و ۵۷میلیون ریال اعلام شده است. این شرکت تا پایان سال گذشته معادل ۴۰میلیارد ریال ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در نظر گرفته که مربوط به شرکت صنایع شیر ایران است. «وصنا» معادل ۳۸‌درصد از پرتفوی خود را در گروه واسطه‌گری‌های مالی متمرکز کرده است که ارزش بازار این گروه در مقایسه با ارزش بازار ابتدای دوره برابر ۹/۲۰میلیارد ریال رشد نشان می‌دهد. ارزش بازار پرتفوی «وصنا» در پایان دوره نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره با ۴/۵۵‌درصد رشد مواجه است.

پرتفوی این شرکت علاوه بر گروه واسطه‌گری‌های مالی، ۲۹‌درصد به گروه فرآورده‌های غذایی، هفت‌درصد به گروه فلزات اساسی و ۶‌درصد به استخراج کانه‌های فلزی اختصاص دارد.