گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری امید در دوره 9ماهه نخست سال جاری، 73درصد از پیش‌بینی سود سالانه هر سهم خود را پوشش داد.
به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «وامید» پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان دی ماه ۸۸ را با سرمایه ۵میلیارد ریالی، به طور خالص مبلغ ۵۰۲ریال اعلام کرده است. این در حالی است که شرکت در اطلاعیه قبلی، پیش‌بینی یاد شده را مبلغ ۴۸۴ریال در نظر گرفته بود.

سرمایه‌گذاری امید دلیل این افزایش را ناشی از تغییر ترکیب پیش‌بینی فروش سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر عنوان کرده است.
همچنین «وامید» تا پایان مهر ماه سال جاری توانست ۳۶۴ریال از پیش‌بینی سود سالانه خود را محقق کند.
از سوی دیگر سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت در دوره یاد شده با 74درصد پوشش به رقم دوهزار و 404میلیارد ریال رسیده است. همچنین سود عملیاتی «وامید» در دوره 9ماهه نخست سال به رقم دوهزار و 511میلیارد ریال رسیده است، که این رقم 72درصد از پوشش سود سالانه شرکت را در بر می‌‌گیرد.
همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۸ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۲۰درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۳۰درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۷درصد افزایش نشان می‌‌دهد.
شایان ذکر است هیات مدیره «وامید» در نظر دارد مبلغ 301ریال به ازای هر سهم راجهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
یادآور می‌‌شود مطابق مصوبه مجمع فوق‌العاده، سرمایه شرکت از مبلغ ۴هزارمیلیارد ریال به مبلغ ۵هزارمیلیارد ریال از محل اندوخته افزایش یافته است.