گروه بورس- شرکت تولید محور خودرو طی نیمه نخست امسال مبلغ ۱۵۷ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت.

بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «خمحور» پیش‌بینی امسال را با سرمایه ۳۰۰میلیارد ریال، مبلغ ۲۵۳ریال پیش‌بینی کرده است. هیات‌مدیره این شرکت در نظر دارد تقسیم ۱۰۰درصد از سود قابل تقسیم پس از تعدیلات سنواتی و کسوراتی قانونی را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. محور خودرو پیش‌بینی درآمد هر سهم را در تیرماه ۸۶، مبلغ ۱۶۲ریال اعلام کرده بود که به دلیل کاهش بهای تمام شده به دلیل تغییر در ترکیب فروش و کاهش بهای خرید مواد اولیه و افزایش خالص درآمد (هزینه) متفرقه به دلیل فروش ضایعات و سود حاصل از افتتاح حساب‌های پشتیبان کوتاه مدت برای حساب‌های جاری شرکت اعلام کرده است. این شرکت از فروش محصولات خود مبلغ ۳۳۵میلیارد و ۲۴۸میلیون ریال درآمد کسب کرد.

پیش‌بینی فروش امسال محور خودرو ۷۷۹میلیارد و ۷۲۶میلیون ریال در نظر گرفته شده‌است.

پیش‌بینی عملکرد «خمحور» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد فروش ۶۳درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش رفته ۷۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۹۳درصد افزایش نشان می‌دهد.

این شرکت ۳۴/۱درصد از سهام بانک پارسیان (با سرمایه پنج‌هزار میلیارد ریال) به بهای تمام شده ۴۵میلیارد و ۳۵۹میلیون ریال را در اختیار دارد که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سال مالی ۸۵ و ۸۶ ناشی از سود نقدی سهام مزبور است. همچنین شرکت اعلام کرده است که طبق مصوبه هیات مدیره شرکت ایران‌خودرو دیزل مورخ دهم مهرماه ۸۶ مقرر شد، سهام شرکت در بانک پارسیان به صورت بلوک و نرخ۲هزار و ۴۰ریال از طریق بورس اوراق بهادار به فروش برسد که در صورت تحقق فروش، برای هر سهم به میزان ۳۰۶ریال سود قابل شناسایی خواهد بود.