گروه بورس- ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «ومعادن» ماه گذشته در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره معادل ۲۴۸درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات تیرماه امسال سهام ۲۰ شرکت را در پرتفوی خود داشت. ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «ومعادن» در پایان تیرماه با ۷۶۴میلیارد و ۷۵۷میلیون ریال افزایش به رقم ۱۶هزار و ۲۹۰میلیارد و ۹۶۶میلیون ریال رسید.

صورت وضعیت پرتفوی «ومعادن» طی تیرماه شامل ۲۰درصد استخراج کانه‌های فلزی، ۷۵درصد فلزات اساسی، سه درصد ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و دو درصد سایر موارد بود.همچنین دو شرکت گروه استخراج کانه‌های فلزی با ۱۱۹۵درصد افزایش ارزش بازار پایان دوره در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره، بیشترین رشد را در پرتفوی «ومعادن» به خود اختصاص داده است.سرمایه‌گذاری معادن و فلزات طی تیرماه، سهام فولاد خراسان و چادرملو را با ۳۲۰میلیارد و ۸۷۸میلیون ریال بهای تمام شده تحصیل کرد. ‌«ومعادن» ماه گذشته با واگذاری سهام به ۱۰۴میلیارد و ۹۴۳میلیون ریال سود رسید. «ومعادن» مبلغ ۱۶۶میلیارد و ۷۰۲میلیون ریال از سهام شرکت‌های ملی مس، چادرملو، گل‌گهر، «ایرالکو»، «وغدیر» و سیمان بهبهان را طی تیرماه واگذار کرده است. بهای تمام شده سهام مزبور مبلغ ۶۱میلیارد و ۷۵۹میلیون ریال بود.