گروه بنگاه‌ها- شرکت گل‌گهر عملکرد سه ماهه خود را به بازار اعلام کرد.

براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «کگل» در حالی با کاهش ۷ درصدی پیش‌بینی فروش امسال نسبت به سال مالی قبل همراه است که در فصل بهار از فروش محصولات خود بیش از یک‌هزار و ۸/۷۱۵ میلیارد ریال درآمد کسب کرد. پیش‌بینی فروش امسال «کگل» برابر هفت هزار و ۱/۴۵۴ میلیارد ریال اعلام شده است که در کنار این پیش‌بینی، بهای تمام شده کالای فروش رفته «کگل» به دلیل افزایش بهای حامل‌های انرژی به میزان ۱۲ درصد و سایر هزینه‌های مواد و دستمزد و سربار به میزان ۱۵ درصد، با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته پیش‌بینی شده است.

در همین راستا پیش‌بینی سود ناخالص «کگل» برابر چهار‌هزار و ۵/۱۸۴ میلیارد ریال حاصل می‌شود که در دوره سه‌ماهه مورد گزارش ۲۸ درصد از این رقم را نسبت به بودجه پوشش داد.

«گل‌گهر» در فصل بهار توانست ۲۶ درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم ۵۸۰ ریالی خود را نسبت به بودجه محقق کند. از این رو معادل ۱۴۹ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرد.

مطابق صورت‌‌های مالی ۱۲ ماهه (حسابرسی شده)، «کگل» مبلغ یک هزار و ۴۲۷ ریال سود به ازای هر سهم برای سال مالی ۸۹ محقق کرد.

براساس تصمیمات مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده به تاریخ ۳۱ خردادماه ۹۰، مجمع به هیات مدیره اختیار داد تا پس از اخذ مجوز لازم از سازمان بورس اوراق بهادار، نسبت به انتشار اوراق مشارکت با نام به مبلغ سه هزار میلیارد ریال اقدام کند.