گروه بورس- زهرا مجتهد: روز گذشته تابلوی بورس اوراق بهادار تهران شاهد توقف نماد شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بود.
براساس اطلاعیه بورس اوراق بهادار با توجه به اینکه بخش عمده پرتفوی «ومعادن» را شرکت‌های معدنی تشکیل می‌دهند، تا زمان رفع ابهامات مطرح شده پیرامون تغییر حق بهره‌برداری و حقوق دولتی معادن، نماد این شرکت به طور موقت بسته خواهد ماند.

آخرین قیمت این سهم معادل هفت‌هزار و 47 ریال رقم خورد. بازار سهام روز گذشته را در حالی سپری کرد که شاخص کل دومین روز افت خود را در هفته جاری شاهد بود. در حالی که نمادهای «خساپا» و «شاراک» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند، این شاخص به میزان 13 واحد کاهش داشت و به رقم 10هزار و 202 واحد رسید.
ارزش معاملات بورس از دادوستد بیش از ۱۵میلیون اوراق بهادار، بیش از ۳۵میلیارد ریال اعلام شد که نسبت به روز معاملاتی دوشنبه، کاهش ۳۹درصدی را نشان می‌دهد. نمادهای «شکر»، «سفارود» «وتوس»، «بنیرو» و «وسینا» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.
در پایان معاملات روز گذشته نماد شرکت‌های آرتاویل تایر، سرمایه‌گذاری مسکن برای برگزاری مجمع عمومی عادی فوق‌العاده به منظور ترتیب انتخاب اعضای هیات‌مدیره و انتخاب بازرس قانونی متوقف شدند.
در مجموع نماد ۱۲۴ شرکت مورد معامله قرار گرفت که ۲۴ نماد با رشد قیمت و ۷۱ نماد با کاهش مواجه بودند و ۲۹ نماد بدون تغییر ماندند.