گروه بنگاه‌ها: علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در مراسم تحویل حواله و عیادت از زیان‌دیده حادثه رانندگی بابل حمایت از این گونه آسیب‌دیدگان را از راهبردهای همیشگی نظام عنوان و اظهار کرد: صندوق نماینده ولایت و دولت است و همیشه در کنار خانواده مصدومان خواهد ماند. به گزارش روابط عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی، در مراسمی که با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان شهر بابل، مدیر عامل و مدیران صندوق تامین خسارت‌های بدنی در منزل آسیب‌دیده حادثه رانندگی برگزار شد، ضمن دلجویی و عیادت از بیمار حادثه ناگوار، حواله چکی به مبلغ ۵ میلیارد و ۴۹۴ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال به خانواده وی اهدا شد.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی ضمن تشکر از حضور مسوولان شهر بابل در منزل آسیب‌دیده در این دیدار، ماموریت اصلی صندوق را حمایت از آسیب‌دیدگان در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: در سیاست‌های کاری جدید قصد داریم تا با کمک وزارت بهداشت، وزارت رفاه و امور اجتماعی حمایت‌های تکمیلی حادثه‌دیدگان همانند، توانبخشی، معرفی مراکز بیمارستانی تخصصی، کادر پزشکی مجرب را به‌صورت برنامه‌ریزی شده و منسجم اجرایی کنیم تا خانواده‌های آسیب‌دیدگان فشارهای کمتری برای مراقبت و پرستاری متحمل شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه صندوق تامین خسارت‌های بدنی ایران در سطح جهان بی‌نظیر است، گفت: صندوق یک نهاد عمومی است که هیات‌مدیره آن متشکل از چهار وزیر «اقتصاد، دادگستری، رفاه و تامین اجتماعی و صنعت» و رئیس‌کل بیمه مرکزی است و بزرگ‌ترین هدف آن حمایت از قربانیان و حادثه‌دیدگانی است که از هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی این گونه حوادث را یک آزمایش الهی عنوان کرد و از خانواده مصدوم درخواست کرد تا با توکل به خدا و امید به پیشرفت علم پزشکی در آینده، نهایت سعی و تلاش خود را برای پیشرفت بهبود بیمار انجام دهند و با توجه به حمایت‌های صندوق حتی بعد از پرداخت خسارت، با نگرش مثبت همانند همیشه عضو بیمار خانواده را به آینده امیدوار نگه دارند.

وی در ادامه درباره خدمات صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: طی ۹ ماه ابتدایی سال ۱۳۹۳ بیش از ۷ هزار پرونده در صندوق تشکیل شده است که نزدیک به ۳ هزار پرونده به پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان منتهی شده است.

همچنین علاوه‌بر پرداخت خسارت، ۱۶۰ زندانی نیز با مساعدت و همکاری صندوق آزاد شده‌اند. افزون بر این صندوق توانسته است با رضایت گرفتن از خانواده مصدومان، تعداد زیادی از مقصران را به کانون گرم خانواده خود بازگرداند.

علی جباری با اشاره به اینکه مراجع قانون‌گذار و پلیس باید با قاطعیت بیشتری با متخلفان و کسانی که از صحنه حادثه فرار می‌کنند برخورد کنند، افزود: با فرهنگ‌سازی عمومی و برخورد قانونی بازدارنده با مقصران تخلف‌های حادثه‌ساز می‌توانیم امیدوار باشیم تا آمار آسیب‌دیدگان در سطح کشور کاهش پیدا کند. افزون بر این توصیه می‌کنیم تا مردم با استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای کامل در روزهای سخت غافلگیر نشوند.

از سوی دیگر، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی درباره استفاده مناسب و صحیح مبالغ تامین خسارت و آسیب‌ها از سوی خانواده‌های آسیب‌دیده اظهار کرد: قصد داریم با پیشنهادهای سرمایه‌گذاری مناسب و سودآور زمینه‌ساز رفع دغدغه‌های مالی این گونه خانواده‌ها را هم فراهم کنیم تا با خیال آسوده نسبت به تامین مخارج هزینه‌های درمان بیمار اقدام کنند.