معاون فنی بیمه ایران، خواستار جلوگیری از انحصار خودروسازان در زمینه فروش اجباری بیمه‌نامه شخص ثالث به مشتریان شد. سیاوش سعیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه نامه بیمه مرکزی به خودروسازان برای جلوگیری از انحصار فروش بیمه شخص ثالث، کاری صحیح و بر اساس مستندات قانونی بوده است، اظهار کرد: انتخاب بیمه‌گر باید به عهده خریداران خودرو باشد و این حق مشتری است چون هزینه آن را مشتری پرداخت می‌کند. وی گفت: یکی از اشکالاتی که به طرح اجباری بودن فروش بیمه‌نامه شخص ثالث گرفته شده این است که برخی از شرکت‌های بیمه که خودروسازان بیمه‌نامه اجباری آن را به خریدار خودرو می‌فروشند، امکانات و توسعه پراکندگی شعب آنها به نحوی نیست که بتوانند خدمات مطلوب به مشتریان ارائه کنند و مردم با مشکل مواجه می‌شوند.

مثلا اگر بیمه ایران مورد انتخاب مردم باشد، امکانات وسیعی را در سراسر کشور دارد که می‌تواند ارائه کند و اکثر مردم بیمه ایران را انتخاب خواهند کرد. معاون فنی بیمه ایران اظهار کرد: در حال حاضر، فرآیند خرید خودرو طوری طراحی شده است که خریدار حتما باید یک بیمه‌نامه شخص ثالث و یک بیمه بدنه خاص را خریداری کند و می‌توان این طراحی را تغییر داد.

سعیدیان درباره مستندات قانونی بیمه مرکزی درباره این خواسته از خودروسازان گفت: انتخاب بیمه‌گر به طور کلی آزاد است و وظیفه بیمه مرکزی حمایت از حقوق بیمه‌گذار است.