کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی و نمایندگان عضو هیات نظارت بر اندوخته اسکناس تشکیل جلسه داد. محمدرضا خباز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هیات نظارت بر اندوخته اسکناس در گزارش خود اعلام کرد: سالانه ۲۸ میلیارد تومان

صرف تولید اسکناس می‌شود. این هیات مسوول نظارت بر نگهداری موزه و جواهرات ملی نیز هست و به قول مسوولان این هیات موزه و جواهرات ملی یکی از بی‌نظیرترین موزه‌ها است که سنگ‌های قیمتی فراوانی را در خود نگهداری می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی ابراز تاسف کرد: از این که این هیات هنوز نتوانسته است مقدمات بازدید عموم از موزه و جواهرات سلطنتی را فراهم کند جای تاسف فراوان وجود دارد؛ چرا بانک مرکزی ساختمان موزه را گسترش نمی‌دهد؟

نماینده مردم کاشمر همچنین با اشاره به سوال نادران از وزیر اقتصاد و امور دارایی، گفت: دکتر نادران از حسینی درباره معوقات بانکی پرسید. وزیر اقتصاد نیز تفکیک معوقات بانکی در ۱۱ بانک دولتی و بانک‌هایی که دولت سهامدار آنها است را اعلام کرد. بر اساس اظهارات حسینی، میزان مطالبات غیرجاری تا اسفند ۸۸ بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است. وزیر از افرادی که با تسلط بر قانون، راهکارهای فرار از قانون را به‌کار بسته و از بازپرداخت معوقات طفره می‌روند، گلایه کرد.

وی با اشاره به درصدهای معوقات بانکی به تفکیک تعداد نفرات و میزان بدهی‌ها گفت: طبق گزارش وزیر اقتصاد میزان بدهکاران بیش از ۸۰ میلیارد تومان ۴ درصد کل بدهکاران است که ۹ پرونده را تشکیل داد و سر جمع آن ۱۳۰۰ میلیارد تومان است. میزان بدهکاران ۶۰ تا ۸۰ میلیارد تومان ۸ درصد کل بدهکاران ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان ۹ درصد کل بدهکاران است. تعداد بدهکاران کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان هفت میلیون و ۲۲۶ هزار و ۳۰۸ پرونده معادل ۳۳ درصد کل بدهکاران را تشکیل داده‌اند.

خباز علت اختلاف بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومانی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در معوقات بانکی را این گونه تشریح کرد: وزارت اقتصاد معوق تا بیش از دو ماه به تاخیر افتاده را در آمار خود قرار می‌دهد، ولی بانک مرکزی معوقاتی که حتی دو روز به تاخیر افتاده را در آمارهایش اعلام می‌کند.

وی از ادامه یافتن پاسخ‌ها به سوال نادران سخن گفت و افزود: برای بررسی بیشتر سوال نماینده تهران، مقرر شد در جلسه بعد راهکارهای جدیدی برای افرادی که قصد بازپرداخت معوقات بانکی را ندارند و توان پرداخت دارند، یافته شود.