رشد 66درصدی ارزش صادرات بوشهر در سال 85

ناظر گمرک‌های استان بوشهر گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی در سال گذشته از طریق بندرهای این استان به خارج از کشور در مقایسه با سال ۸۴از نظر ارزشی ۶۶درصد و از لحاظ وزنی ۲۸درصد افزایش یافت. عبدالمهدی تمجیدی افزود: در مدت یاد شده سه‌میلیون و ۸۳هزارتن کالا به ارزش یک‌میلیارد و ۲۲میلیون و ۵۷۰هزار دلار از طریق گمرک‌های استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد.

وی اظهار داشت: کالاهای پتروشیمی، آهن‌آلات و فولاد، وسایل نقلیه غیرسواری، فراورده‌های دامی، میوه و تره‌بار، فرش و حبوبات، عمده کالاهای صادراتی را شامل می‌شوند که به کشورهای کویت، بحرین، عراق، امارات متحده عربی، هند و ایتالیا صادر شده ‌است.

تمجیدی اضافه کرد: همچنین پارسال یک‌میلیون و ۱۲۸هزار تن کالا به ارزش یک‌میلیارد و ۱۵۱میلیون و ۲۴۸هزار دلار از طریق گمرک‌های استان بوشهر وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال ۸۴ از نظر وزنی ۲۵درصد و از نظر ارزشی ۱۴درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: لوازم ماشین‌آلات صنعتی و صنعتی برقی، ماشین‌آلات راهسازی و کشاورزی عمده‌کالاهایی هستند که از کشورهای امارات متحده عربی، چین و روسیه وارد بندرهای این استان و کشور شده‌است.

تمجیدی گفت: پارسال پنج‌هزار و ۷۳۹دستگاه انواع خودروی سواری به ارزش ۱۰۷میلیون و ۱۳۰هزار دلار از طریق گمرک بوشهر وارد کشور شده است.