تخصیص 400 میلیارد تومان اعتبار سهامی برای پرداخت جوایز معلق صادراتی

وزیر بازرگانی از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب سهام برای پرداخت معوقات جوایز صادراتی خبر داد و گفت: براین اساس حدود ۹۰ درصد از معوقات دولت به صادرکنندگان تسویه می‌شود. به گزارش ایرنا، مهدی غضنفری، در جریان سومین دور سفرهای استانی هیات دولت به استان کرمانشاه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی و تشکل‌های صادراتی کرمانشاه با بیان اینکه هنوز نوع سهام نهایی نشده، خطاب به صادر‌کنندگان گفت: می‌توانید پیشنهاد هر نوع سهامی را که از نظر وصول برایتان راحت‌تر است به وزارت بازرگانی ارائه دهید.

وزیر بازرگانی در بخشی از سخنان خود به حجم ۱۰۲ میلیارد دلاری تجارت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه یک سال قبل از آن بیش از ۲۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

وزیر بازرگانی دولت دهم با بیان این مطلب که بخش خصوصی می‌تواند با شناسایی معضلات حوزه تجارت، نقش خود را در سال جهاد اقتصادی به خوبی برعهده گیرد، افزود: درخواست‌های مطرح شده درباره کاهش مرزهای متعدد تجارت با برخی کشورهای همسایه را نیز می‌توان در تعامل و نشست با سازمان‌های استان‌های همجوار از طریق تقسیم کار ملی و ارائه مدلی مشترک مورد بررسی قرار داد.

غضنفری سپس از اتاق بازرگانی خواست تا نقش پر رنگ تری در تجارت خارجی داشته باشد و گفت: نباید اصل ۴۴ را فقط تقسیم و واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی بدانیم، بلکه باید در واگذاری نقش‌های ارتباطی بین بنگاه‌ها و هماهنگ‌سازی تجاری میان آنها مورد توجه قرار گیرد.

وزیر بازرگانی اعلام کرد که ایجاد زیرساخت‌های تجاری بازارچه پرویزخان به‌زودی در دستور کارگروه توسعه صادرات قرار می‌گیرد. مهدی غضنفری همچنین در دیدار با صادرکنندگان و بازرگانان شهرستان مرزی قصر شیرین اولویت نخست در این شهر را ساماندهی بازارچه پرویزخان اعلام کرد. وزیر بازرگانی یادآور شد: وضعیت کنونی بازارچه پرویز خان قابل قبول نیست و باید هر چه زودتر برای احیا و بهسازی مجموعه ابنیه و تاسیسات این بازارچه اقدام کرد.