استاندار تهران: هدفمندسازی یارانه‌ها ضد تورم است

معاون وزیر بازرگانی گفت: بزرگ‌ترین پروژه اقتصادی صد سال گذشته را که همان قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است، مدیریت می‌کنیم. محمد صادق مفتح در همایش تجلیل از فعالان تنظیم بازار در استان تهران گفت: زمانی که دولت به تشکل‌ها و مردم اعتماد کند حتما کارش بهتر، موفق‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

استاندار تهران نیز در این نشست با بیان اینکه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نه تنها تورم‌زا نیست، بلکه ضد تورم است گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تورم‌زا است کم لطفی است و مطالعه کمی در این زمینه دارند و اگر این افراد عقبه کار را می‌دانستند هیچ گاه این گونه اظهار نظر نمی‌کردند.

به گفته تمدن، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها نه تنها تورم‌زا نیست، بلکه ضدتورم است؛ چراکه در این قانون دولت به دنبال افزایش قدرت خرید مردم است، چون قیمت‌ها واقعی می‌شوند.

وی افزود: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به دنبال کمک به مردم است و نیامده که زندگی مردم را مختل کند، لذا اصلاح نظام توزیع در حین اجرای این طرح بار سنگینی بر دوش ما خواهد گذاشت که نیازمند کمک مردم و اصناف است.

وی افزود: از وزارت بازرگانی می‌خواهم تا نسبت به تنظیم بازار در استان تهران بیش از این سرمایه‌گذاری کند.

استاندار تهران در ادامه گفت: خوشبختانه امکانات و زیرساخت‌های تنظیم بازار در استان تهران فراهم است و می‌توانیم نمایشگاه‌های عرضه مستقیم را به طور مستمر برگزار کنیم و در این میان به هر میزان که لازم باشد می‌توان از توان سایر دستگاه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: فضا و شرایط کلی کشور در آینده به گونه‌ای خواهد بود که سهم ما در نظام توزیع کالا را صد چندان می‌کند، اما باید توجه داشته باشیم که اجرای طرح تحول اقتصادی ۷ مولفه دارد که یکی از آنها هدفمند کردن یارانه‌ها است و اگر این ۷حلقه به طور همزمان اجرا شده و با هم مرتبط باشند می‌تواند منشا تحول اقتصادی در تاریخ کشور باشد.

تمدن با اشاره به اصلاح نظام توزیع و اهمیت آن در طرح تحول اقتصادی اظهار داشت: مردم در تامین و تدارک کالا و نیازهای خود هنوز سرگردانند و نمی‌توانند بر اساس یک نظم و برنامه‌ریزی مناسب به تامین نیازهای خود اقدام کنند، لذا دولت با اصلاح نظام توزیع به دنبال آن است تا این نقیصه حل شود.